۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۳۴۲۳۸
مراقب مصرف گوشت قرمز باشید؛

هشدار در خصوص شیوع تب کریمه کنگو/ 17 نفر در جنوب شرق کشور مبتلا شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از آماده باش نظام مراقبت بیماری های غیرواگیر خبر داد و گفت: از ۲۴ فروردین تا اول اردیبهشت ۱۷ نفر در استان به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده اند.
هشدار در خصوص شیوع تب کریمه کنگو/ 17 نفر در جنوب شرق کشور مبتلا شدند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در روز های اخیر برخی شهروندان در تماس هایی که با این پایگاه خبری داشتند از ابتلاء برخی شهروندان به بیماری از طریق مصرف گوشت قرمز خبر داده و خواستار پیگیری این موضوع شدند.
در ادامه عنوان کرده بودند که برخی بیمارستان های زابل و زاهدان شاهد ازدیاد جمعیت هستند.

ابتلا ء ۱۷ نفر به تب کریمه کنگو در استان

در تماسی که خبرنگار بهداشت و سلامت عصرهامون با محمود رضا میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان داشت، وی با بیان اینکه از ۲۴ فروردین ماه تا اول اردیبهشت امسال ۱۷ نفر به تب کنگو در استان مبتلا شدند، افزود: درصد زیادی از این افراد ، شاغلان کشتارگاه ها و دامداران بودند که با رعایت موارد حفاظت بهداشتی شخصی مانند استفاده از چکمه و دستکش هنگام رسیدگی به دام از ابتلاء به این بیماری مصون می مانند.



 
میری گفت: هر زمان تعداد غیر معمول از افراد با علائم بیماری های بومی به پزشک مراجعه می کنند نظام مراقبت بیماری های غیرواگیر در حالت آماده باش قرار گرفته و براساس پروتکل های تدوین شده، اقدامات درمانی لازم را انجام می دهد.
وی با اشاره به شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی استان، خاطر نشان کرد: فعال بودن نظام مراقبت بیماری ها، از گسترش آن به سایر نقاط کشور پیشگیری می کند.

یک چهارم مبتلایان به کریمه کنگو خانم های خانه دار هستند

سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز پیشتر در کارگروه سلامت و امنیت غذایی میزان مرگ و میر تب کریمه کنگو در دنیا را ۵۰ درصد خوانده و گفته بود که این میزان در استان با توجه به مراقبت ها ۱۵ درصد است.


وی بیشترین میزان ابتلاء را در شهرهای زاهدان، زابل، خاش و سراوان عنوان کرده و افزوده بود :یک چهارم از مبتلایان خانم های خانه دار و محصلان بوده اند که به دلیل مصرف جگر خام و یا قطعه قطعه کردن گوشت دام آلوده بدون استفاده از دستکش، مبتلا شده اند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۲:۱۴

27 Dec 2019