کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل پیگیر آزاد سازی حریم دریاست

14 آبان 1391 ساعت 11:37


به گزارش جهانبین نیوز ˈ قوام نوذری ˈ روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود:یکی از وظایف سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل، پیگیری آزادسازی سواحل دریا می باشد.

وی یادآور شد: میزان حریم دریا در سواحل 60متر تعیین شده است که این میزان از حریم دریا، باید آزاد سازی شود و براساس قانون بعد از این حریم،مردم و سرمایه گذاران می توانند خدمات مرتبط با دریا و سواحل را ارائه کنند.

وی گفت:اقداماتی که برای آزاد سازی حریم دریا در قانون چهارم توسعه صورت گرفت، کافی نبوده و هنوز مراحل آزاد سازی حریم باقی مانده است.

نوذری گفت:اساسنامه سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل جمهوری اسلامی ایران براساس بند ب ماده 187قانون برنامه پنجم توسعه، در وزارت کشور با همکاری استانداران استان های ساحلی و دستگاه ها و نهادهای مرتبط تدوین شده است.

وی گفت:مجلس شورای اسلامی تدوین و تصویب این اساسنامه را به هیات دولت واگذار کرده بود و این اساسنامه پس از گذراندن مراحل قانونی، مهرماه امسال در هیات دولت به تصویب رسید.

نوذری تاکید کرد:سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل پس از تصویب اساسنامه ،مراحل تشکیلاتی خود را طی می کند و به عنوان یک سازمان حاکمیتی در امر هماهنگی و نظارت بر امور عمرانی سواحل فعالیت می کند.

به گفته وی،این سازمان وظیفه هماهنگ کننده بین دستگاه های مختلف و جهت دهنده توسعه و عمران سواحل را برعهده خواهد داشت.

رییس سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل گفت:این سازمان در امر دسترسی عموم مردم به سواحل دریا و سرمایه گذاری در سواحل و دریا شرایط لازم را فراهم می کند تا بتوان

خدمات مفیدی در اقتصاد دریا و تفریح سالم را ارائه کرد. قوام نوذری پیشتر در بخش های مختلف اداری چهارمحال وبختیاری فعالیت داشت.


کد مطلب: 3410

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/3410/سازمان-توسعه-عمران-دریا-سواحل-پیگیر-آزاد-سازی-حریم-دریاست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir