کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به گزارش پايگاه اطلاع رساني زنگ خبر

حال و هواي معتکفين در شهرستان بن

24 فروردين 1396 ساعت 8:36

اينجا همه براي خدا آمده اند تا آينه دلشان را صيقلي دوباره دهند. معتکفان گروهي و يا تک نفري به قرآن خواندن، قرائت دعا و ديگر مراسم ويژه اعتکاف مي پردازند و گاه گاهي شبنم هاي اشک از گونه هاي يشان جاري مي‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از  خبرنگار زنگ خبر، اين روزها گويي در آسمان خبرهايي است. در گرماگرم روزمرگي‎هاي عصر مدرن اين صدايي است که از دور بندگان خدا را به نزديک مي‎خواند. گويي آسمان به زمين نزديک‎تر شده و زمين از عظمت آسمان مبهوت گشته است.

شوق وصال به منبع لايزال است که گروهي را به آستان کبريايي‎اش رهنمون ساخته و بارالهي چه لذت بخش است گذر نسيم ياد تو بر دل‌ها و چه زيباست پرواز پرنده خاطره تو بر قلب‌ها و چه شيرين است پيمودن انديشه در جاده‎ي غيب ها به سوي تو.




 
و اينجاست که زبان به مناجات با معبود هستي باز مي‎گردد که الهي به حرمت آن نام که تو خواني و به حرمت آن صفت که تو چناني، درياب که مي‎تواني. الهي، عمر خود به باد کردم و بر تن خود بيداد کردم؛ گفتي و فرمان نکردم، درماندم و درمان نکردم.

الهي، اگر تو مرا خواستي من آن خواستم که تو خواستي. الهي، بهشت و حور چه نازم، مرا ديده‎اي ده که از هر نظر بهشتي سازم.



 
الهي، در دل‎هاي ما جز تخم محبت مکار و بر جان‎هاي ما جز الطاف و مرحمت خود منگار و بر کشت‎هاي ما جز باران رحمت خود مبار. به لطف، ما را دست گير و به کرم، پاي دار، الهي حجاب ها از راه بردار و ما را به ما مگذار.

و اين مناجات کنندگان همانند که روزه‌ي عشق مي‌گيرند و با عشق، افطار مي‌کنند، هم‌نشين اهل راز مي‌شوند و از نياز مي‌گويند، عقل به انديشه فرو رفته و دل به سجود رهنمون مي‎سازند.

اعتکاف زمينه چنين خلوتي را فراهم مي‌کند فرصت و مجال مي‌دهد براي پرداختن به نفس و انديشيدن به اعمال خود به آنچه که بايد باشد و عمل کند.



 
از صبح گاه سيزدهم رجب، مساجد شهرستان بن، شاهد حضور عاشقان شيفته اي است که به قصد اقامتي سه روزه، در اين مکان مقدس حضور مي يابند و به دور ازدنيا و جلوه هاي دل فريب آن، در سفري از خانه خويش به خانه دوست شرکت جسته و به راز و نيازِ با خداي بي نيازِ بنده نواز مي پردازند.

با حضور در جمع معتکفين، حس و حال معنوي خاصي به انسان دست مي دهد و هرکس فارغ از درگيري هاي روزمره، مشغول راز و نياز با معبود خويش بوده و خودش را براي زندگي به سبک بهتر آماده مي کند.



خبرنگار زنگ خبر به بهانه روزهاي خوش اعتکاف با معتکفين به گفت و گو پرداخت و حس و حال آنان را جويا شد.

اعتکاف دوستي و نورانيت مي آورد

 وقتي که وارد شدم ديدم معتکفين در کنار يکديگر همانند دوستاني چندين ساله و صميمي اسکان کرده و هر يک در کنار وسايل شخصي شان بيتوته کرده و در حال انجام کارهاي مدنظر خودشان هستند.

در يک سمت از مسجد افرادي را ديدم که به دليل شب زنده داري و راز و نياز با خداوند متعال در حال استراحت و دراز کشيدن بودند و در سمت ديگر معتکفيني را ديدم که با داشتن سن کم در مسجد حضور يافته و علاوه بر انجام عمل روزه به مطالعه کتاب‌هاي درسي شان پرداخته و خود را براي امتحانات خرداد ماه آماده مي کردند.

استقبال فراوان نوجوانان از اعتکاف

در  مسجد علاوه بر دانش آموزان و دانشجويان که در اين مراسم شرکت کرده تا به همگان نشان دهند که اعتکاف و بندگي خدا و همچنين طلب مغفرت پير و جوان و استاد نمي‌شناسد.

محمد  با چشماني اشک آلود گفت: سحرگاه 13 رجب وقتي که معتکف شدم با خود فکر کردم در کنار کعبه مُحرم شدم. حال عجيبي دارم که نميتوانم آن را بيان کنم فقط و فقط از خدا مي خواهم ظهور امام زمان (عج) را نزديک کند.به نظرم دعاي اول همه معتکفين ظهور ولي عصر (عج) است.


عليرضا  هم درباره حال و هواي خود گفت: نه تنها من بلکه همه ما نياز داريم تا روزهايي با خداي خود خلوت کنيم و چه روزهايي بهتر از ايام البيض. عبادات اين ايام روح معنويت هر انساني را براي يک سال بيمه مي کند. ما هر ساله نياز داريم تا با تلنگري به خود آييم و روزهاي خوش اعتکاف فرصت مناسبي براي بازگشت به فطرت پاک خود است.اينجا ما سعي مي کنيم دلمان را خانه تکاني کنيم تا بتوانيم پذيراي شيريني عبادات در روزهاي شعبان و رمضان شويم.


ايوب ازجمله معتکفين است که در گوشه‌اي از مسجد در حال زمزمه کردن دعا است، براي چندمين بار است که توفيق شرکت در مراسم اعتکاف را دارد و اعتکاف رايکي از برکات انقلاب اسلامي مي داند.

مهدي از ديگر معتکفان است که براي نخستين بار توفيق شرکت در مراسم اعتکاف را پيدا کرده و از حال و هواي اعتکاف اين چنين گفت: از اينکه در اعتکاف شرکت کردم بسيار خوشحالم و اميدوارم در اين ماه خدا به گونه اي عمل کنم که بدي ها را از خود دور سازم.


حجت الاسلام آقابابايي هم که در بين معتکفين است گفت: افزايش تواضع و فروتني، تقويت اراده، دوري از گناه و زشتي ها، انس با خوبي‌ها و جلب محبت الهي را ازجمله آثار دنيوي و اخروي اعتکاف برشمرد و گفت: اين استقبال گسترده از اين مراسم معنوي، خود پاسخ قاطعي است بر ياوه گوياني که نسل جديد جامعه را بريده از دين و انقلاب معرفي مي کنند؛ نسلي که به تعبير مقام معظم رهبري، برخوردار از معرفت ديني بالا و ايمان عميق است.

 وي اعتکاف را برنامه سودمندي در مقابله باتهاجم فرهنگي غرب دانست و افزود: سنت اعتکاف و ترويج آن در بين جوانان بهترين و ارزشمندترين پناهگاه در مقابل هجمه‌هاي فرهنگي دشمنان است که همه بايد دوشادوش هم با همدلي و همزباني در توسعه اين فرهنگ ديني و قرآني تلاش کنيم.

انتهاي پيام1026ج/520ز
 


کد مطلب: 34057

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/34057/حال-هواي-معتکفين-شهرستان-بن

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir