۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۳۳۸۹۰
دبير ستاد نوروزي شهرداري بروجن:

21 هزار نفر از موزه شهر بروجن ديدن کردند

دبير ستاد نوروزي شهرداري بروجن گفت: در ايام عيد نوروز حدود 21 هزار نفر از اسناد و اشياء نفيس تاريخي موزه شهر ديدن کردند.
21 هزار نفر از موزه شهر بروجن ديدن کردند
به گزارش جهانبین، علي رجبي در گفتگو با کلار، اظهار داشت: يک هزار و ۴۰۰ نفر به طور متوسط از ۲۸ اسفند ۹۵ تا ۱۲ فروردين امسال از موزه شهر بروجن ديدن کردند.

وي با بيان اين که بيش از دو هزار و ۴۰۰ اثر تاريخي در موزه شهر بروجن به نمايش گذاشته شده است، گفت: در کنار موزه شهر بروجن غرفه هاي صنايع دستي، غذاهاي محلي و سوغات، سياه چادرها و ايستگاه دوستدار کودک داير شده است.

رجبي با بيان اين که اين موزه به منظور غنا بخشيدن به فرهنگ شهر بروجن در بهمن ماه سال ۹۴ تاسيس شد، گفت: سفال هاي دو هزار سال قبل از مسيح که حدود چهار هزار سال قدمت دارند در اين موزه يراي مردم به نمايش گذاشته شده است.

دبير ستاد نوروزي شهرداري بروجن افزود: موزه شهر با وجود اسناد و اشياء تاريخي پذيراي گردشگران و مسافراني است که مي خواهند با تاريخ، هويت و گذشته اين ديار بيشتر و بهتر آشنا شوند.

اضافه کرد: بيش از ۶۱۳ نوع کبريت گردآوري شده از زمان هاي بسيار قديم، قرآن هاي چاپ سنگي و خطي بيش از ۲۰۰ سال قدمت، شاهنامه و کتاب هاي چاپ سنگي، آلبوم هاي تمبر و ظرف هاي مسي بيش از ۲۰۰ سال قدمت و جام هاي مربوط به زمان صفويه از جمله اشيايي است که در اين موزه نگهداري مي شود.

وي با اشاره به غرفه زندگي مردم شهرستان بروجن در زمان هاي قديم، افزود: ضريحي متعلق به امام زاده عسگر علي گندمان که حدودا ۴۰۰ سال قدمت دارد در اين موزه به نمايش گذاشته شده است.

رجبي در ادامه به غرفه اداره پست، تلگراف و تلفن هاي هندلي مربوط به زماني که ۳۰ الي۱۰۰ خانوار از آن بهره مند بودند اشاره کرد و گفت: ظروف، سکه هاي نفيس، ابزار شکار، باسکول هي قديمي، چراغ هاي آجري و ... از ديگر غرفه هاي است که براي جلب رضايت مردم در اين موزه برپا شده است.

وي خاطر نشان کرد: امسال به مناسبت عيد نوروز در ۷ نقطه ي شهر بروجن ميدان امام(ره)، ميدان شهيد بهشتي، ميدان جهاد، ميدان بسيج، ميدان نبوت، ميدان شهيد و پل مصلي سفره هفت سين برپا شد.

انتهاي پيام/۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۰۹:۴۶

27 Dec 2019