۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۳۳۸۷۹
امام جمعه شهر سامان :

روز 12 فروردين نظامي متولد شد که نور اسلام را در سراسر جهان متجلي کرد

امام جمعه شهر سامان ابراز کرد: جمهوري اسلامي ايران پديده منحصربه فردقرن حاضر و تجلي بخش انديشه ناب سياسي واسلامي است.
روز 12 فروردين نظامي متولد شد که نور اسلام را در سراسر جهان متجلي کرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما ، امام جمعه شهر سامان حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با بيان اينکه سه ماه رجب وشعبان ورمضان ، بهترين ماه هاي سال است ، اظهار داشت: ماه رجب وشعبان را براي پاکسازي ها قرار داده است و از امتياز هاي ماه رجب که از آن به ماه بزرگ تعبير مي شود.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با بيان اينکه در ماه رجب زياد استغفار کنيد چرا که خدا مهربان است و ما را مي آمرزد،، بيان داشت:پاکيزگي وپاک سازي با استغفار است استغفار هم نبايد زباني باشد .

ملک پور با اشاره بر اينکه از اعمال ديگر ماه رجب روزه گرفتن است در روايت داريم يک روز روزه گرفتن در ماه رجب يکسال آتش جهنم را از انسان دور مي کند وسه روز روزه گرفتن در ماه رجب بهشت را برانسان واجب مي کند، اذعان داشت: کساني که نماز يا روزه قضا دارند اول بايد به واجبات بپردازند کسي که روزه واجب بر گردنش است نمي تواند روزه مستحبي بگيرد.

وي تاکيد کرد: در اين ماه که ماه استغفار و پاک سازي است با توجه به نعمت هايي که خداوند تبارک وتعالي به ما عنايت کرده بخواهيم که خودمان را پاکيزه کنيم وايمان را در درون خودمان قوي کنيم وشکر نعمت هاي خداوند را به جا بياوريم.

امام جمعه شهر سامان گفت: شنبه ۱۲ فروردين سوم رجب المرجب شهادت حضرت امام هادي (ع) است که اين روز را به شما عزيزان تسليت عرض مي کنم، خودم و شما نمازگزاران را به تقوا الهي دعوت مي کنم. در روز ۱۲ فروردين نظامي متولدشدکه نوراسلام را بارديگرنه فقط درايران بلکه درسراسرجهان متجلي کرد.

حجت الالسلام و المسلمين محسن ملک پور با بيان اينکه کلمه«جمهوري»به معناي توده هاي مردم است و اين مردمي بودن آنرا نشان مي دهد که رأي مردم درسرنوشت خودشان موثراست، تصريح کرد: واژه« اسلامي»همان نظام را ازنظام هاي جمهوري ديگرجدا مي کند و برحاکميت ارزشهاي الهي وقرآني اين نظام دلالت مي کند.

محسن ملک پور با بيان اينکه درجمهوري اسلامي به رأي ونظر يکايک مردم ارج گذاشته مي شود براي همين بنيانگذارجمهوري اسلامي ايران روز ۱۲ فروردين رابزرگترين عيدهاي ملت ايران برشمردند، عنوان کرد: جمهوري اسلامي ايران پديده منحصربه فرد قرن حاضر است تجلي بخش انديشه ناب سياسي، کتبي و اسلامي است.

ملک پور تصريح کرد: توطئه ها ، تهديد ها و تحريم هاي گوناگون بر عليه نظام جمهوري اسلامي زياد بوده است اما هر روز بر عزت و اقتدار اين نظام افزوده مي شود.

وي با اشاره بر اينکه عناصر جاودانگي نظام جمهوري اسلامي ايمان، اتحاد، بصيرت و آگاهي ملت است که حول محور نعمت ولايت فقيه است، بيان داشت: تعداد انتخابات هايي که به عدد عمر انقلاب است که برگزار شده و اين انتخابات در ايران اسلامي نه يک امر تشريفاتي و فرمايشي، بلکه با حضور پرشور مردم همراه است که با انگيزه و اعتقاد پاي صندق هاي راي حاضر مي شوند مي آيند و سرنوشت خودشان را رقم مي زنند.

ملک پور با بيان اينکه در ماه آينده يک انتخابات مهم را در پيش داريم آنچه که از شرايط زمان به ويژه منويات امام خامنه اي(مدظله العالي) در خصوص انتخابات مي شود بدست آوريم، بيان داشت: ورود زود هنگام برخي جريانهاي سياسي در امر انتخابات که شائبه تبليغات يا سوء استفاده از جايگاه و مسؤليت هاي اجتماعي آنها به ذهن ها مي آيد اين را قبيح دانستند و بايد رعايت شود، القاء دوگانگي در جامعه خطرناک است و طبق ضرورتها و نياز هاي امروز جامعه در امر انتخابات به خصوص در حوزه رياست جمهوري سه هدف اساسي بايد دنبال شود.

وي گفت: انتخابات رياست جمهوري بايد سه هدف اساسي مشارکت حداکثري، انتخابات سالم و معتبر و بدون تنش و به دور از فتنه البته رقابت هاي جدي، انتخاب اصلح که با درک نياز هاي روز جامعه به ويژه مطالبات مردم مشکلات نيازها و ضرورت هاي واقعي کشور، گراني، بيکاري و آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي در همه اين زمينه ها پاسخ گو باشد.

ملک پور با بيان اينکه يکشنبه ۱۳ فروردين روز طبيعت است سيزدهم فروردين ماه هر سال روز پايان جشن هاي نوروزي است، که مردم در اين روز به دشت و صحرا و باغ مي روند تا در آخرين روز عيد را در طبيعت و در کنار سبزه و گياه و آب باشند، بيان داشت: ضمن خير مقدم به مسافراني که شهرستان سامان را براي روز طبيعت انتخاب مي کنند يک توصيه براي همه داريم که بکوشيم طبيعت را حفظ کنيم.

وي افزود: اين روز را که بهانه اي براي با هم بودن و دور هم بودن است را بهانه اي قرار بدهيم براي آشتي با طبيعت؛ چرا که بهترين هديه از طرف خداوند عالَم به بندگان است و اين نعمت هاي خدا در دستان ما امانت اند و بايد آنها را براي نسل هاي بعد حفظ کنيم.

انتهاي پيام /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۵۰:۵۹

27 Dec 2019