۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۳۳۸۴۸
رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری خبرداد:

کاهش 31درصدی تصادفات نوروزی در چهارمحال و بختیاری

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی ۳۳ درصد در تصادفات منجر به فوت، ۲۴ درصد در تصادفات جرحی، ۲۹ درصد تعداد مصدومین، ۳۶ درصد در تصادفات خسارتی و در مجموع ۳۱ درصد در سه نوع تصادفات کاهش داشته‌ایم.
کاهش 31درصدی تصادفات نوروزی در چهارمحال و بختیاری
رحمت‌الله نجفی رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز گفت: عامل ۵۸ درصد تصادفات جاده‌ای نوروز امسال در استان واژگونی وسیله نقلیه است که در نتیجه سرعت غیرمجاز و خواب‌آلودگی رخ داده است.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد تصادفات نوروز امسال در محورهای مواصلاتی استان انحراف به چپ و ۷ درصد عدم رعایت حق تقدم گزارش شده است، تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی ۳۳ درصد در تصادفات منجر به فوت، ۲۴ درصد در تصادفات جرحی، ۲۹ درصد تعداد مصدومین، ۳۶ درصد در تصادفات خسارتی و در مجموع ۳۱ درصد در سه نوع تصادفات کاهش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در برخورد با تخلفات حادثه‌ساز به ویژه سبقت غیرمجاز ۱۴ درصد رشد داشته‌ایم اضافه کرد: در برخورد با سرعت غیرمجاز ۷۶ درصد و انحراف به چپ ۴۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته صورت گرفته است.

نجفی با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی تعداد خودروهایی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شده‌اند گفت: از آغاز طرح نوروزی صدور برگ اخطاریه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۵۲۲ دستگاه خودرو و ۲۳ دستگاه موتورسیکلت به علت تخلفات حادثه‌ساز توقیف شده‌اند.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از آغاز تعطیلات نوروزی میانگین سرعت در سطح استان ۸۵ کیلومتر ثبت شده است اظهار داشت: میانگین کشوری بین ۸۰ تا ۸۳ کیلومتر است.

وی گفت: بارش های اخیر در محور شهرکرد به بازفت و بازفت به مسجد سلیمان سبب رانش آسفالت شده و همین موضوع باعث ایجاد اختلاف سطح در جاده‌ها شده است که اگر رانندگان توجه نداشته باشند موجب سقوط به دره و تصادفات رخ به رخ می‌شود.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۳:۱۲

10 Jan 2020