کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان فارسان:

شير سنگي کانون گردشگري پيرغار پيدا شد/ سرقتي در کار نبوده

21 اسفند 1395 ساعت 16:16

رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان فارسان گفت: با پيگيري هاي به عمل آمده ظرف يک هفته شير سنگي کانون گردشگري پيرغار پيدا شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ شاهين ايل بيگي پور امروز در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار پيرو گزارشات و اخبار منتشره در خصوص سرقت شير سنگي موجود در کانون گردشگري پيرغار گفت:بر اساس پيگيري هاي و هماهنگي هاي صورت گرفته از سوي اين اداره ،  امروز و به فاصله کمتر از يک هفته از تاريخ انتشار اخبار فوق ، مشخص گرديد شير سنگي مذکور که متعلق به خانواده فدايي (مرحوم محمدطاهر و مرحوم حاج عبدال فدايي ) بوده است.

وي تصريح کرد: شير سنگي مذکور در سال 94 توسط نوادگان ايشان به کانون گردشگري پيرغار منتقل و در اواسط اسفندماه 95 هم توسط ايشان و بدون هماهنگي با مسئولين محلي و ميراث فرهنگي ، به منزل آنها انتقال داده شده است.

ایل بیگی پور ادامه داد: با پيگيري و تشکيل جلسه در محل اين اداره با حضور عاملين جابجايي و انتقال بدون هماهنگي اين شير سنگي و دهيار محترم روستاي ده چشمه مقرر گرديد به لحاظ تأمين امنيت و حفاظت از اين اثر تاريخي، شيرسنگي مذکور در باغ شخصي ايشان در منطقه پيرغار و در معرض ديد عموم قرار گيرد و ايشان متعهد به حفاظت از اين اثر باشند.

شيرسنگي که در گويش بختياري به آن بردشير گفته مي شود نماد غيرت و جوانمردي است که بر روي قبور دلاورمردان بختياري نصب مي شد.

منطقه گردشگري پيرغار در 40 کيلومتري مرکز چهارمحال و بختياري قرار دارد و کتيبه هاي انقلابيون دوران مشروطه اول و دوم در اين کانون، قدمت تاريخي دارد.

انتهاي پيام1026ج /590پ


کد مطلب: 33666

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/33666/شير-سنگي-کانون-گردشگري-پيرغار-پيدا-سرقتي-کار-نبوده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir