۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
کد مطلب : ۳۳۶۲۲
غلامعلی حیدری ؛

تهدیدات امروز فناورانه شده است/ پدافند سایبری اولین عرصه در زمینه ی پدافند غیرعامل است

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: پدافند سایبری اولین عرصه در زمینه ی پدافند غیرعامل است چراکه حمله سایبری می‌تواند منجر به تلفات انسانی شود.
تهدیدات امروز فناورانه شده است/ پدافند سایبری اولین عرصه در زمینه ی  پدافند غیرعامل است
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از  اساتید برتر،غلامعلی حیدری ظهر امروز در همایش بسیجیان مهندس عمران و معماری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: دفاع یک مفهوم یکپارچه شامل دفاع عامل و غیرعامل است، نیروهای مسلح دفاع عامل راه با اجرای مانور و رژه، برپایی نمایشگاه و... نشان می‌دهند که این اقدامات به نوعی پیشگیرانه یا بازدارنده هستند.

وی با اشاره به اینکه دلیل ذکر این موضوع که تهدید نظامی از ایران دور شده، این است که در کشور تولید قدرت صورت گرفته است، افزود: افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری و... تعریف‌های پدافند غیرعامل هستند.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر اینکه یکی از عوامل مهم پدافند غیرعامل ذخیره‌سازی راهبردی در شهرها است ادامه داد: یکی از پارامترهای شهر هوشمند نیز ذخیره‌سازی راهبردی است.

حیدری به وجود الزامات پدافند غیرعامل در ذات معماری ایرانی اشاره و بیان داشت: تأسیسات هسته‌ای ایران از نظر کارشناسان خارجی دارای سه مشخصه، شامل بومی بودن کل فناوری هسته‌ای ایران، ساخته شدن تأسیسات در عمق زمین و پراکندگی آن‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه نباید تهدید بر آسیب سوار شود، اضافه کرد: لازم است تاب‌آوری سیستم‌های شهری به‌گونه‌ای طراحی شود که با کوچک‌ترین آسیب دچار مشکل نشود، لازمه این کار بالا بردن وجدان کاری در اجتماع است و فرهنگ بسیجی یعنی بالا بردن وجدان کاری، هیچ مانعی نباید در برابر مهندسان بسیجی قرار گیرد.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل ضمن تأکید بر اینکه تهدیدات امروز فناورانه شده است، ادامه داد: پدافند سایبری اولین عرصه در زمینه ی پدافند غیرعامل است چراکه حمله سایبری در تأسیسات هسته‌ای می‌تواند منجر به تلفات انسانی شود، پدافند دیگر پرتوی و دیگری زیستی هستند، نباید اجازه دهیم به راحتی میوه وارد کشور شود چراکه ممکن است موجب آلوده شدن محصولات داخلی شود.

انتهای خبر/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۵:۳۵

27 Jan 2020