۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۳۳۶۰۶
مجتمع تفريحي "گرداب بن" جاذبه گردشگري چهارمحال و بختياري

"گرداب بن" استراحت‌گاهي زيبا و آرام‌بخش براي مسافران نوروزي

گرداب بن يكي از جاذبه‌هاي گردشگري استان چهارمحال و بختياري است كه قرار گرفتن گرداب در نزديكي زيارتگاه‌هاي سيد بهاالدين و باباپيراحمد، اين منطقه را به يكي از پربازديدترين مناطق گردشگري اين استان تبديل كرده است.
"گرداب بن" استراحت‌گاهي زيبا و آرام‌بخش براي مسافران نوروزي
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار زنگ خبر؛ مجتمع تفريحي گرداب بن يكي از مراكز تفريحي و زيباي استان چهارمحال و بختياري به شمار مي‎رود كه نزديک زيارتگاه‌هاي سيدبهاالدين و «باباپيراحمد» بن قرار گرفته و محل حضور و گذر بسياري از مهمانان و مسافران است.

 
 گرداب بن در 23 كيلومتري شهركرد مركز استان چهارمحال و بختياري در كنار كوهي واقع شده كه از زير آن آب بيرون مي‌آيد و آب،  گردابي تشكيل داده كه آب مورد استفاده كشاورزان قرار مي‌گيرد و يك مجتمع تفريحي ايجاد شده كه سالانه گردشگران زيادي را از استان‌هاي مختلف كشور به اين منطقه جذب مي‌كند.

 
فضاي گردشگري گرداب بن که داراي امکانات رفاهي بسیار بوده و حدود 40 هکتار است و باتوجه به وسعت زمين تا 100 هکتار قابل توسعه و جذب سرمايه است.

گرداب بن از ميراث طبيعي و ملي است که با شماره ثبت ۲۰۱۱ در فهرست آثار طبيعي و ملي کشور ثبت شده است.

 
مجتمع گردشگري گرداب بن در سال 1389 از طرف هيئت دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگري معرفي شد.

در سال‌هاي اخير اقدامات خوبي براي رفاه مردم و مسافران در اطراف گرداب بن صورت گرفته است. جاده دسترسي مناسب، نزديکي به شهر، نزديکي به جايگاه CNG و پمپ بنزين، برخورداري از امکانات رفاهي، وجود مکان‌هاي اسکان مسافر، آلاچيق و سکوي نشيمن، کمپ قايق راني و گروه‌هاي قايق‌سواري موتوري و رکابي، پارکينگ، و مناظر طبيعي (ترکيبي از کوه، آبگير، چشمه‌سار و سايه‌سار درختان) ازجمله مزيت‌هاي اين کانون گردشگري است.

اين منطقه به دليل وجود مراكز گردشگري زيادي همچون امامزاده بارده، امامزاده سيد بهاءالدين، رودخانه زاينده‌رود، چشم‌اندازهاي زيبا و سدهاي خاكي شيخ شبان و بارده شرايط مناسبي براي گردشگري و گذراندن اوقات فراغت خصوصا در تعطيلات نوروزي فراهم كرده است.
بهترين زمان براي سفر به شهرستان بن و گذراندن اوقات فراغت در كنار گرداب اين شهر تعطيلات نوروز تا اواخر فصل پاييز است و اين گرداب سالانه گردشگران و مسافران زيادي را از مناطق گرمسير و سردسير كشور جذب مي كند.

پوشش گياهي اين منطقه،گون، علف تمشكي، لاله واژگون، سير كوهي، آويشن، شقايق وحشي و جو وحشي ازجمله تنوع پوشش گياهي اين منطقه هستند.

گرداب از سمت غرب به كوه لارَك از شرق به شهر بن از جنوب به شهركرد و وردنجان و از شمال به باباپيراحمد و هوره و از سمت شمال غربي به سد زاينده‌رود منتهي مي‌شود.

در بدو ورود به اين شهر تنديس ميرزاحبيب دستان بني، بنيانگذار دستور زبان فارسي با صلابت و پرهيمنه خودنمايي مي‎کند. ميرزاحبيب که در دوره ناصرالدين شاه قاجار مي‎زيسته داراي ۳۲ اثر ارزشمند است از اين بين ۱۶ اثر به چاپ جديد رسيده و در دسترس همگان قرار دارد و از آن جمله مي‌توان به ترجمه ميزانتروپ، حاجي بابا اصفهاني، دبستان سخن، برگ سبز، ترجمه ژيل بلاس و مفتاح الفلاح اشاره کرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۰۱:۵۸

31 Dec 2019