۰
plusresetminus
رئيس کميسيون تحقيقات و آموزش گفت: موتور محرکه اقتصاد مقاومتي، اقتصاد دانش بنيان است و اقتصاد دانش بنيان بايد براساس نقشه جامع علمي کشور دنبال شود
موتور محرکه اقتصاد مقاومتي، اقتصاد دانش بنيان است/ دانشگاه ها اقتصاد دانش بنيان را عملياتي کنند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  اساتيد برتر، رئيس کميسيون تحقيقات و آموزش مجلس شوراي اسلامي در سفر به شهرکردگفت : «دانشگاههاي کشور به جاي پرداختن به آموزش صرف دانشجويان به مساله کارآفريني و فضاي کسب و کار توجه کنند.

محمد مهدي زاهدي تصريح کرد: «نظام آموزش عالي کشور پاسخگوي مطالبات و انتظارات اقتصاد کشور نيست و رابطه بين دانشگاه و صنعت و صنعت با دانشگاه بايد تقويت شود و بايد دانشگاهها بتوانند با توليد ايده به محصول و علم به ثروت در حوزه اقتصاد کشور نقش آفريني کنند.

به گفته وي، تا زماني که خلاقيت و نوآوري در دانشگاهها نهادينه نشود و مهارت آموزي و کارآفريني در دانشگاهها محقق نشود نمي توان از دانشگاهها انتظاري توليد اقتصاد داشت.

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: «اسناد بالا دستي از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مجلس شوراي اسلامي بايد در زمينه توليد اقتصاد دانش بنيان تصويب شود و زمينه براي اقتصاد دانش بنيان ريل گذاري شود.

وي اقتصاد مقاومتي را راهکار مهم براي اقتصاد کشور دانست و گفت: «موتور محرکه اقتصاد مقاومتي، اقتصاد دانش بنيان است و اقتصاد دانش بنيان براساس نقشه جامع علمي کشور دنبال شود

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: «اقتصاد دانش بنيان باعث مي شود توليد علم در دانشگاه براي بازار طراحي شود چرا که در فرايند نوآوري دانشگاه ها خودش بازاريابي خواهد کرد

زاهدي گفت: «اقتصاد دانش بنيان مانند يک موشکي که ماهواره را به فضا پرتاب مي کنند مي تواند اقتصاد را در مسير اصلي خود قرار دهد و به آن شتاب ببخشد.

نماينده مجلس شوراي اسلامي ياداور شد: «دانشگاهها براي تحقق اقتصاد دانش بنيان و اقتصاد مقاومتي رسالت سنگيني بر عهده دارند و بايد وزارتين علوم، تحقيقات و علوم پزشکي در اين مسير حرکت کنند.

وي در پايان گفت: «در برنامه ششم توسعه نيز مجلس شوراي اسلامي توجه جدي به اقتصاد دانش بنيان دارد و در بودجه ۹۶ نيز ردپاي خوبي براي تحقق اين اصل وجود دارد.


انتهاي خبر/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۵۱:۴۶

7 Jan 2020