۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۳۳۳۰۰
امحا 600 قطعه طيور در روستاي سيلگاه

آنفولانزاي فوق حاد پرندگان به ايستگاه برفي کوهرنگ رسيد + تصاوير

رئيس دامپزشکي شهرستان کوهرنگ گفت: آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در طيور بومي يکي از روستاهاي کوهرنگ مشاهده شده است.
آنفولانزاي فوق حاد پرندگان به ايستگاه برفي کوهرنگ رسيد + تصاوير
به گزارش جهانبین نیوز، خسرو خسروي، رئيس دامپزشکي شهرستان کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر اظهار کرد: بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان اين روزها گريبانگير طيور بومي کوهرنگ را گرفته و نمونه‌گيري اين بيماري در روستاي سيلگاه از توابع شهرستان کوهرنگ مثبت بوده و منجر به معدوم‌سازي تعداد 600 قطعه طيور شده است.
 
رئيس دامپزشکي کوهرنگ با اشاره به شيوع آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در روستاي مذکور اظهار کرد: آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در طيور بومي يکي از روستاهاي کوهرنگ مشاهده شده است.
 
خسروي با بيان اينکه بيماري مذکور در راستاي انجام پايش و نمونه‌برداري مشخص شده است، افزود: بلافاصله ستاد پيشگيري از بحران تشکيل و معدوم‌سازي کانون بيماري انجام شد.
 
وي ورود به زيستگاه‌هاي پرندگان مهاجر را مهم‌ترين عامل شيوع ويروس بيماري آنفلوآنزا دانست و گفت: پرندگان مهاجر آلوده به ويروس بيماري مذکور هستند و مردم بايد از هر گونه شکار اين پرندگان خودداري کنند.

رئيس دامپزشکي کوهرنگ با تصريح بر اينکه مردم به هر طريق ممکن از ارتباط با پرندگان وحشي خودداري کنند، تصريح کرد: از حضور در بازار پرندگان زنده و محل‌هاي پرورش طيور خوداري شود.
 
وي با تأکيد بر اينکه تاکنون تلفات ناشي از بيماري آنفلوآنزا در طيور صنعتي گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: با رعايت ضوابط و مقررات بهداشتي و امنيت زيستي در واحدهاي پرورش طيور صنعتي، خطري اين صنعت را تهديد نمي‌کند.
 
خسروي با بيان اينکه مردم هرگونه تلفات غير عادي را به شبکه‌هاي دامپزشکي گزارش کنند، يادآور شد: تاکنون موردي از ابتلاي انسان به آنفلوآنزا با تحت تيپ H5N8 گزارش نشده است.
 
وي مصرف مرغ‌هاي بسته‌بندي شده و استحصالي از کشتارگاه‌هاي صنعتي با نظارت دامپزشکي را بدون خطر دانست و خاطرنشان کرد: از ورود پرنده جديد به ويژه در مزارع مرغ مادر خودداري شود.







انتهاي پيام1022ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۳:۴۳

2 Jan 2020