۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۳۳۱۵۷
گزارشی از نشست خبری اعضای شورای عالی قضایی چهارمحال و بختیاری

از پرونده منصور نظری تا مشکلات برج های دوقلو

شورای عالی قضایی چهارمحال و بختیاری در نشست با اصحاب رسانه به سوالات خبرنگاران در مواردی چون؛ رسیدگی به پرونده منصور نظری، مشکلات موجود در بحث برج های دوقلو، موادمخدر، آمار طلاق در استان، مباحث آب و... پاسخ دادند.
از پرونده منصور نظری تا مشکلات برج های دوقلو
به گزارش جهانبین نیوز ؛ سید عبدالله موسوی رئیس دادگستری چهارمحال و بختیاری در نشست خبری شورای عالی قضایی استان ضمن تبریک ایام دهه فجر با تقدیر از جایگاه رسانه ها و مطبوعات اظهار کرد: اطلاع رسانی بدان جهت امر مهم و تاثیرگذاری است که مسائل و مشکلات مردم به مسئولین و عملکرد مسئولین به مردم رسانده می شود، که در این بین امانت داری و صداقت در بیان مسائل توسط رسانه ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: دادگستری استان تمام همت خود را برآن داشته است تا آمار پرونده های تشکیل شده کاهش یابد و یا در صورت تشکیل در اسرع وقت حل و فصل شود، در سال 95 نزدیک به 116 هزار پرونده ورودی و بیش از 117 هزار مختومه داشته ایم.

موسوی اذعان داشت: دادگستری در بحث پیشگیری، مراکز مشاوره برای زوجین را با همکاری دستگاه های متعدد پیش بینی کرده است و حتی تلاش های مراکز مشاوره خود دادگستری منجر به مصالحه 447 درخواست طلاق زوجین شده است که همین امر باعث کاهش هفت درصدی آمار طلاق و کسب رتبه 30 در ثبت طلاق در بین 31 استان کشور شده است آمار موجود نشان از ثبت 897 مورد طلاق و 7 هزار و 372 مورد ازدواج در سال 95 دارد.

موسوی با اشاره به بحث مبارزه با موادمخدر بیان داشت: 40 درصد جرائم کیفری در حوزه مواد مخدر بوده که به نسبت جمعیت استان ما جزء استان های نسبتا پاک است شهرهای مهدیه و نقنه گلوگاه های تولید و توزیع مواد مخدر هستند که با همکاری نیروی انتظامی مبارزه ی خوبی با قاچاقچیان تاکنون صورت گرفته اما اثر مطلوب و نهائی نداشته است.

موسوی پیرامون بحث انتقال آب گفت: دادستان کوهرنگ جدی پیگیر امور آب است تا حکم قطعی صادر نشود نمی توان چیزی عنوان کرد، بنده و معاون قضایی شخصا در حال پیگیری این موضوع هستیم.

موسوی با اشاره به حواشی حکم منصور نظری شاعر استان گفت: ایشان در بحث پرونده  تعاونی 47 گزارشاتی تهیه کردند و مرتکب اقدامات مجرمانه شده اند ما روی این پرونده بارها اعلام اشتباه کردیم که خود رئیس قوه قضائیه هم ورود پیدا کرد ما مصرانه معتقد بودیم حقوق بیت المال در این پرونده تامین نشده است منصور نظری مواردی را به معاون قضایی سابق نسبت دادند که از نظر دادگاه مصداق نشر اکاذیب و تهتمت شناخته شد و ایشان به حبس محکوم شد چندی متواری بود تا نهایتا بازداشت و به زندان روانه شد.

موسوی ادامه داد: علاوه بر اینکه ابزار لازم جهت اطلاع رسانی این موضوع در دست نبود تلقی ما بر این بود که این پرونده چندان مهم نیست که اطلاع رسانی شود اما برخی انجمن ها و تشکل ها و برخی افراد سیاسی بدون اطلاع از جزئیات پرونده از ایشان حمایت کردند در استان تاکنون هیچ تشکلی از ایشان حمایت نکرده است ایشان قهرمان ولایتمداری و عدالتخواهی نیست.

سلامت اداری در استان نه آنچنان خوب و نه آنچنان بد است

در ادامه طباطبایی بازرس کل استان ضمن اشاره به جایگاه بازرسی استان در نظارت و ارشاد و تذکر به ادارات و دستگاه ها گفت: بازرسی کل استان پرونده های موارد زیادی شامل کیفری، اصلاحی و امثالهم داشته است که به مباحث مهم استان بموقع ورود داشته است، سیستم سلامت اداری در استان نه آنچنان خوب است و نه آنچنان بد بلکه می توان حد متوسطی برای سلامت دستگاه اداری استان در نظر گرفت، بیشترین تخلفات در استان شامل تخلفات اداری خلاف ضابطه و دستورات توصیه ای و سفارشی بوده است.

طباطبایی ضمن اشاره به بحث برج های دوقلو گفت: ما در آغاز مشکلات متعدد برج های دوقلو را متذکر شدیم این برج ها دارای ایرادات اساسی هستند حتی شروع ساخت برج ها در تغییر کابری خود مراحل قانونی را طی نکرده است و نقشه این برج ها به تائید نظام مهندسی نرسیده است در اجرای پروژه مشکلات فنی متعددی رخ داده و اکنون برج ها باتوجه به تسهیلاتی که دریافت کرده است روز به روز در حال ضرر رساندن به شهر است، بازرسی استان مشکلات متعدد ترافیکی و امنیتی این پروژه را به مجریان اعلام کرد حتی این پروژه با کمبود پارکینگ مواجه است که یک سوم آن هم تامین نشده.

طباطبایی با اشاره به حواشی ساختمان جدید بازرسی گفت: وقتی ساختمان جدید بازرسی در حال تکمیل بود بخشی از زمین هایی با کاربری مذهبی و آموزشی به طور غیرقانونی توسط شهرداری به فضای سبز تبدیل شده بود که حکم قطعی دادگاه برای تخریب این فضا صادر شد اما شهرداری و راه  شهرسازی این حکم را اجرا نکردند، اما بخشی از فضای اختصاص داده شده به فضای مذهبی را منتقل و این تخصیص را افزایش داد.

طباطبایی با اشاره به ظرفیت های استان گفت: استان از لحاظ منابع، استان برخورداری است از لحاظ کشاورزی، دامپروری و گردشگری ظرفیت سرمایه گذاری در این زمینه ها وجود دارد تا زمینه تولید داخلی و اشتغالزایی افزایش یابد اما صنعتی شدن آن به لحاظ آلوده شدن خاک و آب و هوا به ضرر این استان است و تنها با وجود ظرفیت استان می توان روی صنایع تبدیلی آن کار کرد.

کاهش آمار زندانیان در چهارمحال و بختیاری نتیجه کار تربیتی و آموزشی است

توفیقیان مدیرکل اداره زندان های استان نیز با اشاره به کاهش آمار زندانیان تاکید کرد: آمار زندانیان در استان کاهش یافته است و این موضوع نتیجه کار تربیتی و آموزشی در زندان ها است.

توفیقان ادمه داد: تا قبل از پایان سال جاری شاهد افتتاح اردوگاه حرفه آموزی و کارآموزی استان خواهیم بود همچنین زندان لردگان نیز تا پایان فروردین 96 افتتاح می شود.

توفیقیان پیرامون حادثه آتش سوزی زندان نیز گفت: مراحل پایانی کار کمیته تحقیق درباره آتش سوزی در حال انجام و نتیجه آن اعلام می شود.

لازم به ذکر است دیگر اعضای شورای عالی قضایی نیز از عملکرد خود گزارشی را به اصحاب رسانه و مطبوعات دادند.

انتهای پیام/1028ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۴:۴۱

5 Jan 2020