کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهار محال و بختياري:

توليدات بخش کشاورزي در سال جاري به بيش از يک ميليون تن رسيد

19 بهمن 1395 ساعت 12:32

رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهار محال و بختياري گفت: توليدات بخش کشاورزي در سال جاري به يک ميليون و 372 هزار تن رسيده که ارزش اقتصادي اين ميزان 3 هزار ميليارد تومان بوده است.


به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر؛ ذبيح الله غريب رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري اظهار کرد: خوشبختانه نظام و ساختار اداري جهاد کشاورزي استان از ساختاري نظام مند، مردم نهاد و انقلابي تشکيل شده است.

غريب، با اشاره به عملکرد مطلوب جهاد کشاورزي استان، تصريح کرد: به دليل انقلابي بودن اين دستگاه اجرايي، همه مديران بخش‌هاي مختلف اين سازمان در قبال کارهايي که براي مردم انجام مي‌دهند پاسخگو هستند.

وي، گفت: در سال جاري با اقدامات خوبي که از طرف دولت انجام شده است، ۶۹ هزار و ۵۰۰ تن گندم از گندمکاران استان خريداري شده است که بيش از ۹۰ ميليارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت و همچنين ۱۴ ميليارد تومان مطالبات جو به کشاورزان پرداخت شده که رکورد خريد گندم بعد از مدت ۱۰ سال شکسته شد.

غريب ادامه داد: در بخش بيمه کشاورزي، با توجه به خسارت‌هايي که سال گذشته به محصولات زراعي و باغي وارد شد مبلغ مورد نظر خسارت به کشاورزان پرداخت شده است.

وي با اشاره به اينکه خشکسالي‌هاي اخير به بخش کشاورزي لطمات جبران‌ناپذيري را وارد کرده است، تصريح کرد: مجموع توليدات بخش کشاورزي در سال جاري به يک ميليون و ۳۷۲ هزار تن رسيده که ارزش اقتصادي اين ميزان سه هزار ميليارد تومان بوده است.

رئيس جهاد کشاورزي استان گفت: کاهش مصرف آب، استفاده از سامانه‌هاي نوين آبياري، افزايش توليد محصولات، افزايش سطح گلخانه‌ها و کشت نشايي از برنامه‌هاي اين سازمان است.

غريب ادامه داد: در بخش باغباني ميزان توليدات سال جاري به ۱۸۱ هزار تن رسيده و در حوزه دام و طيور ميزان توليدات سال جاري ۲۸۳ هزار تن بوده است.

وي توليدات بخش گلخانه‌اي در سال جاري را دو هزار تن دانست و گفت: يکي از شاخص‌هاي مهم استان توليد قارچ است که در سال جاري هفت هزار و ۵۰۰ تن توليد شده است.

غريب با اشاره به اينکه بخش شيلات طي دو سال گذشته با رکود مواجه بود، ادامه داد: برآورد توليد سال جاري در اين بخش بيش از ۲۱ هزار تن است که به بالاترين ميزان توليد خواهد رسيد.

وي با اشاره به اينکه توليد گل و گياهان زينتي يکي از استعدادهاي خاص استان به شمار مي‌رود، گفت: در سال جاري پنج ميليون شاخه گل در استان توليد شده است که نسبت به سال گذشته به ميزان توليد يک ميليون شاخه افزوده شده است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 33137

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/33137/توليدات-بخش-کشاورزي-سال-جاري-بيش-يک-ميليون-تن-رسيد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir