کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیش از يک ميليارد ريال زکات در بروجن جمع آوري شد

7 بهمن 1395 ساعت 12:26

مسئول ستاد زکات شهربروجن گفت: يک ميليارد و 240 ميليون و 909 هزار ريال زکات 9 ماه سال جاري در اين شهرستان جمع آوري شده است.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام سيد محمد علي عدناني در گفتگو با خبرنگار کلار، اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاري ۹۷ ميليون و سه هزار و ۵۰۰ ميليون ريال زکات واجب شامل شش هزار و ۵۰۴کيلوگرم جو، گندم و دو ميليون و ۱۵۰ هزار ريال وجه نقد در شهرستان بروجن چمع آوري شده است.

عدناني با بيان اين که زکات جمع آوري شده در بين نيازمندان و فقراي شهر فرادنبه، گندمان و بروجن مصرف شده است، گفت: طي همين مدت ۳۵۱ ميليون و ۸۹۵ هزار ريال زکات مستحب در شهرستان بروجن جمع آوري شده است.

وي زکات مستحب جمع آوري شده را شامل پياز، گردو، سيب زميني، سيب درختي و گوشت عنوان کرد که در بين فقرا و نيازمندان شهرستان بروجن مصرف شده است.

عدناني اضافه کرد: طي اين مدت ۲۶۱ ميليون و ۶۲۰ هزار ريال زکات مستحب عمدتا نقدي در بخش پروژه هاي عمراني جمع آوري شده که در مساجد و امام زاده هاي شهرستان بروجن هزينه شده است.

وي با اشاره به اين که ۵۳۰ ميليون و ۳۹۰ هزار و ۵۰۰ ريال فطريه عام و سادات در همين مدت جمع آوري شده است، افزود: از مجموع ۴۲ روستاي شهرستان بروجن ۲۹ روستا مشمول پرداخت زکات هستند.

حجت الاسلام عدناني ادامه داد: ۹۰ رابط و عامل افتخاري و ۱۷ مبلغ در حوزه گسترش فرهنگ زکات در شهرستان بروجن فعاليت مي کنند.

مسئول ستاد زکات شهرستان بروجن با اشاره به اين که با پرداخت زکات روح و جسم انسان پاک مي شود، افزود: پرداخت زکات نه تنها موجب کاهش مال و ثروت نمي شود بلکه باعث افزايش خير و برکت مي گردد.

حجت الاسلام عدناني، زکات را سبب پاک شدن مال از حق محرومان، پاک شدن روح انسان از بخل و حرص و تزکيه جامعه از فقر، فساد و فاصله طبقاتي دانست.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک


کد مطلب: 32887

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32887/بیش-يک-ميليارد-ريال-زکات-بروجن-جمع-آوري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir