۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۳۲۶۵۴
در چهارمحال و بختياري:

آماده باش براي پيشگيري از آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان/ افزايش گشت و کنترل و پايش محيط‌هاي طبيعي

مديرکل حفاظت محيط زيست استان از افزايش گشت و کنترل و پايش در محيط هاي طبيعي استان براي رصد کردن آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان خبرداد.
آماده باش براي پيشگيري از آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان/ افزايش گشت و کنترل و پايش محيط‌هاي طبيعي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، در بيست و ششمين جلسه كارگروه مخاطرات زيست محيطي استان بر آمادگي دستگاه هاي مرتبط با موضوع آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان تاکيد شد.

در اين جلسه که به رياست معاون هماهنگي امور عمراني استاندار تشکيل شده بود، آخرين وضعيت گسترش و همه گيري اين بيماري در سطح کشور مورد بررسي قرار گرفت.

گودر اميري فرمانداري ها و شهرداري هاي استان را موظف به نظارت دقيق و رعايت موارد ايمني در اين خصوص، همچنين دستگاه هاي ذي ربط را نسبت به اطلاع رساني به كشتارگاه‌هاي طيور ملزم کرد.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان نيز گفت: براساس گزارش هاي واصله، تاکنون هيچ موردي از اين بيماري در استان مشاهده نشده است.

شهرام احمدي، با اشاره به گسترش و انتقال اين بيماري از طريق حيات وحش و بخصوص پرندگان مهاجر تصريح کرد: نيروهاي اجرايي اين اداره کل در سطح استان با افزايش گشت و کنترل و پايش در محيط هاي طبيعي، هرگونه موارد مشکوک را سريعا شناسايي، و هماهنگي هاي لازم جهت انجام آزمايشات را صورت خواهند داد.

احمدي ارائه راهكارهاي كنترل آلايندگي ورودي و خروجي مزارع پرورش ماهي استان را از برنامه هاي آتي اين کارگروه برشمرد و بر حفظ پاکي منابع آبي استان تاکيد کرد.

گفتني است اين استان هرساله ميزبان بيش از ۱۳۰ هزار پرنده مهاجر براي فصول سرد سال است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۴:۵۹

30 Dec 2019