۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۳۲۴۳۳
اولویت جدید مدیران چهار محال و بختیاری

دشت شهرکرد احیا می شود

مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري از همگرايي دستگاه هاي استان در احياي دشت شهرکرد براي مهار گرد و غبار و آلودگي هوا خبر داد.
دشت شهرکرد احیا می شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ شهرام احمدي مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري با اشاره به نگاه مبتني بر حفظ محيط زيست در بين مديران استان گفت: با همکاري دستگاه هاي مرتبط، اقدامات اجرايي جهت احياي دشت شهرکرد و مقابله با آلودگي هوا به عنوان منشاء توليد گرد و غبار عملياتي مي‌شود.

وي تصريح کرد: برنامه اي جهت استفاده از پساب تصفيه خانه براي ايجاد فضاي سبز، همچنين جمع آوري و پخش سيلاب به منظور حفظ پوشش گياهي در اين دشت، همچنين استفاده از آب خطوط لوله انتقال در زمان کدورت و نگهداشت آب در محل هاي بحراني دشت توسط اين کارگروه تدوين شد.

احمدي افزود: به منظور حفظ پوشش گياهي در دشت هاي بحراني استان، تشديد برخورد با افراد فاقد پروانه چراي دام خصوصاً افراد غيربومي که اهداف سودجويانه دارند در دستور کار منابع طبيعي و آبخيزداري استان قرارگرفت.

احمدي اذعان کرد: برنامه اي جامع در خصوص اقدامات لازم براي کنترل کوچ زودهنگام دامداران و خروج ديرموقع آنان و همچنين انتظارات از ساير دستگاه ها براي همکاري در تحقق موضوع رعايت زمان مناسب کوچ عشاير در دست تدوين است.

وي با اشاره به اهميت نگهداشت آب در دشت شهرکرد گفت: استفاده از توان دانشگاه ها و دستگاه هاي علمي و تحقيقاتي به منظور طراحي نمونه داخلي دستگاهي که بتواند چاله هاي مناسب آبخيزداري را در دشت ايجاد نمايد (ايمپلينتر) در دستور کار قرارگرفته و نتايج تحقيقات تا يکماه ديگر ارائه خواهد شد.

انتهاي پيام1026ج/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۰۶:۲۴

8 Jan 2020