۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۳۲۲۸۹

کاربرد فناوری‌های نوین در صنعت دیتاسنتر بررسی شد

همایش فناوری‌های نوین صنعت دیتاسنتر با هدف ارائه آخرین تکنولوژی روز دنیا در صنعت دیتاسنتری و ارایه راهکارهای حل مشکلات فعلی کشور در حوزه مراکز داده برگزار شد.
کاربرد فناوری‌های نوین در صنعت دیتاسنتر بررسی شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ همایش فناوری‌های نوین صنعت دیتاسنتر (MASD۱ ۲۰۱۶) با هدف ارائه آخرین تکنولوژی روز دنیا در صنعت دیتاسنتری با تمرکز بر راهکارهای حل مشکلات فعلی در حوزه دیتاسنتر از طریق ترکیب زیرساخت‌های فعلی مراکز داده و زیرساخت‌های Cloud (ابری) برای مدیریت بهینه منابع رایانش ابری برگزار شد.

این همایش با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ارتباطات زیرساخت، معاونت بهداد ناجا، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، بیمه مرکزی و فعالان صنعت ICT برگزار شد.

وحید زارعی دبیر همایش، با بیان اینکه با توسعه سریع برنامه‌های کاربردی مانند اپلیکیشن‌های موبایل، بازنگری در زیرساخت‌ها ضروری شده است، گفت: زیرساخت‌های قبلی با نیازهای قدیمی سازگار بودند و قدرت تطابق با نیازهای فعلی را ندارند. اما هم اکنون استفاده از زیرساخت‌های قدیمی برای رفع نیازهای جدید، منجر به افزایش تصاعدی هزینه های عملیاتی می‌شود و در عین حال مشکلات همچنان حل نشده باقی می‌مانند.

وی با بیان اینکه عدم تغییر زیرساخت‌های سابق سد راه توسعه کسب‌وکارهای محتوایی است، گفت: امروزه با معرفی ابزارهای جدید، امکان طراحی و توسعه اپلیکیشن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شده است؛ اما این امر نیازمند تامین زیرساخت و پشتیبانی امنیتی برای استقرار در شبکه و آغاز سرویس دهی کسب و کار است.

به گفته این فعال حوزه دیتاسنتر، همگام با رخدادهای طبیعی یا غیر طبیعی یا مواقع اختلال در سیستم‌های تامین انرژی مرکز داده یا اختلال در زیرساخت‌های ارتباطی، جابجایی سرورها به سرورهای دیگر برای پشتیبانی از داده‌ها، یک نیاز ضروری است؛ اما راهکارهای سنتی مورد استفاده برای این منظور غیر بهینه بود و علاوه بر آسیب‌پذیری اطلاعات باعث هدر رفتن ظرفیت لینک‌های ارتباطی بین مراکز داده می‌شود.

زارعی ادامه داد: علاوه بر این، در کسب و کارهای سنتی اغلب در بازه های زمانی اعمال تغییرات در شبکه، سرویس از دسترس خارج و روند کسب و کار مختل می‌شد. همچنین در زمان سرویس دهی عادی شبکه یا در زمان اعمال تغییرات، خطاهای انسانی می‌توانست میلیاردها ریال هزینه به کسب‌وکار تحمیل کند. همچنان که این خطاها تاکنون بارها کسب و کارهای حساس از جمله سیستم‌های بانکی و سازمان‌های سرویس دهنده را دچار اختلال کرده و ناگزیر به استقرار تیم‌های پشتیبانی ۲۴ ساعته شده‌اند.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج


*برای دریافت اخبار چهارمحال و بختیاری کلیک کنید*
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۵:۵۹

2 Jan 2020