کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجراي اقتصاد مقاومتي در دانشگاه، ماموريت اساتيد بسيجي

25 آذر 1395 ساعت 15:29

مهندس محمد مومني عضو کارگروه اقتصاد مقاومتي بسيج اساتيد دانشگاههاي استان گفت: براي تحقق و اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي در دانشگاه ها برنامه‌هاي متنوع و متعددي را دنبال مي‌کنيم و در صدد هستيم مفهوم اقتصاد مقاومتي ، اقدام وعمل را براي دانشگاهيان استان تبيين کنيم.


به گزارش جهانبین نیوز ، محمد مومني استاد آموزشکده فني شهرکرد در گفتگو با خبرنگار اساتيد برتراظهارداشت: در جنگ تمام‌عيار نظام سلطه با انقلاب اسلامي،ماموريت اساتيد در دانشگاه ها عملياتي کردن اقتصاد مقاومتي و مقابله با جنگ نرم دشمن است.

وي افزود: براي تحقق اين امر برنامه‌هاي متنوع و متعددي را دنبال مي‌کنيم و درصدد هستيم مفهوم اقتصاد مقاومتي و فرهنگ جهادي را براي دانشگاهيان استان تبيين کنيم.

مومني با بيان اينکه براي گفتمان‌سازي در زمينه اقتصاد مقاومتي و اجرايي شدن آن در دانشگاه ها برنامه‌هايي را در نظر داريم ادامه داد: اصلاح مقررات مرتبط با طرح هاي پژوهشي درون دانشگاهي و تشويق به ارائه ي مقالات متناسب با نيازهاي مطالعاتي کشور يکي از راهکارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي است. تسهيل روابط دانشگاه ها با مراکز پژوهشي اصلي کشور و نهادهاي اجرايي تاثير گذار و تصميم گير مانند مجلس، نهاد رياست جمهوري، صنايع و...، حمايت دانشگاه ها از فعال ساز ي و تاسيس شرکت هاي دانش بنيان، توليد و تجاري سازي علم و توسعه کارآفريني، نوآوري ارتباط با صنعت و در نهايت تحقق اقتصاد دانش بنيان از ديگر نکاتي است که بايد براي تحقق اين امر به آنها توجه نمود.

وي پژوهش در زمينه اقتصاد مقاومتي در قالب يک مسئله بين رشته اي در ابعاد اقتصادي، مديريتي و سياسي در دانشگاه ها، پاسخگويي و توجه ويژه دانشگاه ها به نيازهاي جامعه و تربيت منابع انساني خلاق، کارآفرين و نوآور به اصلاح سرفصل ها و محتواي آموزشي دانشگاه را از ديگر برنامه ها و ماموريت هاي اساتيد عنوان کرد.

مومني اذعان داشت: تبديل اقتصاد مقاومتي به گفتمان فراگير و رايج دانشگاه ها در جهت فرهنگ سازي اقتصاد مقاومتي با برگزاري کارگاه هاي آموزشي در سطوح مختلف، اصلاح الگوي مصرف و صرفه جويي در هزينه ها، استفاده بهينه از منابع و دارايي هاي موجود، خريد اقلام و مواد مصرفي دانشگاه ها از توليدات داخلي به منظور حمايت از توليدکنندگان کشور، ترويج استفاده و مصرف کالاهاي داخلي وافزايش بهره وري سرمايه هاي انساني نيز در اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي کمک بسياري خواهد کرد.

وي در پايان بيان داشت: شيوه هاي ايجاد زمينه هاي لازم براي شکوفاسازي خلاقيت فردي و نواوري در دانشگاه ها، ايجاد زمينه هاي لازم جهت مردمي کردن دانشگاه به طوري که بخشي ازمسئوليت هاي دانشگاه ها ، توسط دانشجويان اداره شود. همچنين برگزاري جلسات آموزشي وتوجيهي در زمينه تحقق اقتصاد مقاومتي، شناسايي حوزه هاي خطر پذير دانشگاه ها در حوزه اقتصاد مقاومتي و پيدا کردن راهکارهاي کاهش خطرپذيري و کنترل احتمال آسيب در برابر خطرهاي احتمالي از برنامه هاي ديگري است که مورد بررسي قرا گرفته و در کارگروه هاي مختلف مورد مطالعه و بررسي قرار مي گيرند.

انتهاي خبر/1022ج


کد مطلب: 32184

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32184/اجراي-اقتصاد-مقاومتي-دانشگاه-ماموريت-اساتيد-بسيجي

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir