کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان سامان:

چهار پايگاه بسيج در شهرستان سامان افتتاح شد

4 آذر 1395 ساعت 14:51

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان سامان گفت: هدف از تاسيس پايگاه هاي مقاومت در مناطق مختلف شهري و روستايي ، فعاليت نظامي نبوده و بيشتر به دنبال کار فرهنگي هستيم.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما همزمان با گراميداشت هفته بسيج، در شهرستان سامان چهار پايگاه بسيج در سطح شهر سامان و روستاي هاي اين شهرستان افتتاح شد.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان سامان عباس رحيمي در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه پايگاه ريحانه النبي شهرک ابوذر و مجموعه اداري سالن صالحين شهرستان و کانون بسيج مهندسين در شهر سامان و پايگاه حضرت فاطمه الزهرا ايل بيگي و پايگاه حضت رقيه در روستاي چم چنگ در هفته بسيج در شهرستان ساان افتتاح شد، اظهار داشت: براي سه پايگاه روستاي چم چنگ، شهرک ابوذر سامان و سالن اداري و بسيج مهندسان شهرستان ۴۵۰ ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.

عباس رحيمي به نقش و تاثير پايگاه هاي مقاومت بسيج در بين جامعه پرداخت و افزود: نقش پايگاه هاي مقاومت بسيج در دوران کنوني که دشمن با تمام توان در صدد تهاجم فرهنگي عليه نظام است،پر رنگ تر است و وظايف بسيجيان فراتر از فعاليتهاي نظامي بوده و سنگين تر است.

عباس رحيمي با بيان اينکه هدف سپاه از تاسيس پايگاه هاي مقاومت تربيت نيروي نظامي نيست،گفت:هدف ما از تاسيس پايگاه هاي مقاومت در مناطق مختلف شهري و روستايي ، فعاليت نظامي نبوده و بيشتر به دنبال کار فرهنگي هستيم.

رحيمي عنوان کرد: پايگاه مقاومت در کنار مسجد مي تواند بزرگترين نقش را در تربيت مردم، به خصوص جوانان داشته باشد و در واقع اين دو مرکز به عنوان دو نهاد فرهنگي مي توانند بستر مناسبي براي فعاليتهاي منسجم فرهنگي باشند.

وي بيان داشت: بعضي از افراد جامعه، بسيج و فعاليت بسيج را محدود به دوران جنگ مي دانند در صورتي که بسيج و تفکر بسيجي از آغاز شکل گيري انقلاب همراه و هميار انقلاب بود.

ششمين کانون بسيج مهندسين کشاورزي و منابع طبيعي استان چهارمحال و بختياري، در شهرستان سامان با حضور «سردار محمد علي اکبري» جانشين فرماندهي ستاد سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) استان، فرماندار و جمعي از مسئولان شهرستاني در اداره جهاد کشاورزي شهرستان سامان افتتاح شـد.

در افتتاحيه اين مراسم، «سرهنگ دوم پاسدار عليرضا رحيمي» مسئول بسيج مهندسين کشاورزي و منابع طبيعي شهرستان سامان با بيان اينکه اين شهرستان به جهت قطب توليد محصولات باغي در استان به شمار مي رود اظهار داشت: در اين راستا بيش از ۲۵۰ نفر فارغ التحصيل رشته کشاورزي و منابع طبيعي هستند که براي اجراي ماموريت دو طرح بسيج همگاني کشاورزي و طرح بسيج همراه با منابع طبيعي در جهت افزايش بهره وري و عملکرد در سطحي واحد و کمک به منابع طبيعي، در راستاي حفظ و جلوگيري از تخريب منابع و ايجاد زير بناي توسعه اقتصادي استان نقش بسزايي دارند.

وي افزود: در طي سه سال گذشته که از تشکيل و راه اندازي اين سازمان مي گذرد، بيش از ۴۰ درصد از جامعه مهندسين کشاورزي و منابع طبيعي استان به عضويت اين سازمان درآمده اند.

مسئول بسيج مهندسين کشاورزي و منابع طبيعي شهرستان سامان يادآور شد: پيشتر اين کانون در شهرستان هاي شهرکرد، بروجن، لردگان، فارسان و کيار افتتاح شده است.



انتهاي پيام1022ج /۶۰۱س


کد مطلب: 31885

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/31885/چهار-پايگاه-بسيج-شهرستان-سامان-افتتاح

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir