:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> سفر دولتی ها هم معضل دومین استان بیکار کشور را حل نکرد/ یکی از مدیران شرکت: کارگران انشالله اخراج می شوند | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۳۱۷۱۸
ادامه تناقض گویی ها درباره اخراج کارگران یک مجتمع تولیدی؛

سفر دولتی ها هم معضل دومین استان بیکار کشور را حل نکرد/ یکی از مدیران شرکت: کارگران انشالله اخراج می شوند

در ادامه ضد و نقیض گویی ها درباره اخراج کارگران شرکت برفاب شهرکرد یکی از مدیران این شرکت گفت: هنوز اخراج نشده اند اما ان شاالله می شوند.
سفر دولتی ها هم معضل دومین استان بیکار کشور را حل نکرد/ یکی از مدیران شرکت: کارگران انشالله اخراج می شوند
به گزارش جهانبین نیوز، استان چهارمحال و بختیاری به عنوان یک استان محروم در کشور معرفی می شود و در جوار استان هایی پیشرفته و صنعتی نظیر اصفهان و خوزستان قرار گرفته و بنابر گفته مسئولین این استان نباید به دلیل شرایط جغرافیای مطلوبش و نیروی انسانی کارآمد تا به امروز یدک کش محرومیت باشد و به عنوان استانی توسعه نیافته مطرح شود.

استان چهارمحال و بختیاری دومین استان بیکار کشور


بنابر آمارهای اعلامی توسط مرکز آمار، استان چهارمحال و بختیاری به عنوان دومین استان بیکار کشور معرفی شده اما به دلیل اینکه صنایع نساجی، تولیدی و.. را ندارد به عنوان یک استان پرخرج در کشور مطرح شده چراکه حداقل نیازهای خود را نیز مجبور است از سایر استان ها وارد کند و هزینه های مربوط به واردات کالاها را باید مردم متقبل شوند.

این روزها دغدغه های مردم این استان بسیار شده گاهی مشکلات بیکاری جوانان، گاهی نبود بازار کار، گاهی سیاست های غلط دولت مردان کشوری و استانی و گاهی بی تدبیری در اجرای امور، مردم را به ستوه آورده و در عین ناامیدی از دولت منتظر گره گشایی بودند.

این روز ها از درد و دل مردم برای آب بسیارنوشته و خوانده ایم این بار درد تازه ای را مطرح میکنیم تا شاید کسی از مسئولین دولت تدبیر و امید به فکر چاره ای باشند و استان ما نیز در گوشه ای دیده شود.

چوب دولت لای چرخ کارگران؛ ۲۸۰ کارگر یک واحد تولیدی پس از بازدید نعمت زاده از این شرکت اخراج شدند/ ربان ها فقط مقابل دوربین قیچی شدند

پیرو گزارش یکی از سایتهای خبری مبنی بر اینکه تنها یک روز بعد از بازدید نعمت زاده از کارخانه برفاب ۱۴۰ نفر از کارگران و سرپرستان این کارخانه اخراج شدند؛ در حالی این تعداد از کارگران اخراج می شوند که در مرحله بعدی ۱۴۰ نفر دیگر از کارگران این شرکت اخراج شده اند.

این سایت دلیل اخراج این کارگران را بد قولی نعمت زاده در پرداخت تسهیلات برای رفع مشکلات این کارخانه عنوان کرد.

اظهارات نعمت زاده در بازدید از برفاب

محمدرضا نعمت زاده در حاشیه بازدید از کارخانه برفاب شهرکرد اظهار کرد: با تاکیدهای مقام معظم رهبری در راستای کمک به صنایع کوچک و متوسط با پرداخت ۱۰۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی، فعالیت این واحدها از سرگرفته شد.

به گفته وی، تاکنون بیشتر به دنبال پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مشکل دار بودیم، اما در آینده بر فعالیت واحدهای دریافت کننده تسهیلات نظارت بیشتری خواهد شد تا تولید و اشتغال رونق گیرد.

نعمت زاده تصریح کرد: مطابق پیش بینی های اولیه ۱۶ هزار میلیارد ریال در سال جاری اعتبار اقتصاد مقاومتی برای خروج از رکود طرح های صنعتی برآورد هزینه شده است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ در سال اقدام و عمل، اقتصاد کشور رونق بیشتری یابد.

حدود ۸۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط در کشور فعال است.

به راستی آیا اخراج ۲۸۰کارگر این شرکت ارتباطی با حضور نعمت زاده در شهرک صنعتی شهرکرد دارد؟

اما در این بین چرا مسئولان استانی و مدیرعامل شرکت برفاب حاضر به شفاف سازی نیستند...

از اخراج کارگران در برفاب اطلاعی ندارم

نعیم امامی رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز از اخراج کارگران و سرپرستان در  کارخانه برفاب اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: من در استان نیستم و هیچ اطلاعی ندارم، اداره کار مسئول محیط کارگری است.

کارگران اخراج نشدند اما ان شاءالله می شوند

دکتر حسین ایزدی یکی از مدیران این شرکت در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ در جواب سوال خبرنگار ما منوط به اخراج۲۸۰ نفر کارگر این شرکت گفت: هنوز اخراج نشده اند اما ان شاالله می شوند.

وی افزود: کسانی که تخلف کرده، سوءاستفاده از موقعیت کنند، کم کار هستند و یا قردادهایشان تمام شده بیرون رفته و کاگران خوب می مانند.

ایزدی در ادامه سوالات خبرنگار ما با بیان اینکه حرف در دهان ما نگذارید، گفت: اصلا شما چه کسی هستید که من با شما صحبت می کنم من نباید به شما جواب بدهم، مشکلی هست به کارخانه بیاید تلفن را قطع کرد.

تنها 40 نیروی کارخانه برفاب تعدیل شده است

جزایری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز این خبر را تکذیب کرد و اظهار کرد: تنها ۴۰ نفر از نیروها تعدیل شده اند که می توانند در مدت بیکاری از بیمه بیکاری بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه صادرات شرکت برفاب کاهش یافته؛ افزود: این کارخانه به دلیل عدم فروش کالاها، کاهش صادرات این شرکت و ماندن کالا در مرز مجبور به تعدیل نیرو شده و این امر با هماهنگی اداره کار صورت گرفته است.

جزایری در پاسخ به سوال خبرنگار ما که چرا ایزدی گفته است اخراج نشده اند ان شاالله می شوند، گفت: ایزدی از دست کارگرهای این شرکت ناراحت بوده که چرا با تعدیل عده ای قلیل از این کارخانه با خبرنگاران تماس گرفتند در صورتی که ایزدی برای نخوابیدن کارخانه مجبور به انجام این کار شده است.

بعید می دانم کارگران برفاب اخراج شده باشند

علیرضا شفیع زاده مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز، در این باره اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: اینها به اداره کار و اداره صنایع و معادن مرتبط است و به ما هیچ ارتباطی ندارد.

وی با بیان اینکه تنها زیرساختها به ما مرتبط است، گفت: چند روز گذشته یخچال های دوقولوی این شرکت با حضور نعمت زاده افتتاح شده،بعید است این اتفاق رقم خورده باشد.

تنها 30 نفر تعدیل نیرو داشتیم

صابری یکی دیگر از مدیران این شرکت در گفت و گو با جهانبین نیوز، تاکید کرد: در این خبر برای اطلاع رسانی درخصوص تعداد افراد اخراج شده یک صفر بیشتر گذاشته اند چون ما تنها سی نفر تعدیل نیرو داشتیم که آن هم به خاطر کاهش فروش است.

وی در پاسخ به این سوال که خود کارگران در گفت و گو با یکی از خبرنگاران این آمار را اعلام کرده است، گفت: من مسئول صحبت های دیگران نیستم اگر از من می پرسید می گویم سی نفر آن هم تعدیل شده اند.

صابری در پاسخ به این سوال که اداره کار چهل نفر اعلام کرده و شما سی نفر گفت: آمار اداره کار با تعدیل نیروهای امروز بوده و جمعا۴۰ نفر تعدیل شده اند.

وی اضافه کرد: تعدیل نیرو دیگر متوقف شده و افزایش نخواهد داشت.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۰۵:۵۳

30 Dec 2019