کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهارمحال و بختیاری؛

کمک بیش از یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال به نیازمندان در طرح احسان حسینی

22 آبان 1395 ساعت 10:40

چهارمحال و بختیاری ها در طرح «احسان حسینی» یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال به نیازمندان کمک کردند که اولویت اعطای نذورات با فرزندان مبتلا به سوء تغذیه در مناطق محروم استان است.


محسن سلیمی، معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز، با اشاره به اینکه با بهره‌مندی از ظرفیت معنوی امام جماعات، هیات امنا و عزاداران هر محله و مسجد در ایام محرم و صفر تلاش داریم خدمات مطلوبی را به اقشار نیازمند ارائه کنیم، اظهار کرد: خیران می‌توانند کمک‌های خود را در قالب طرح احسان حسینی به مساجد، دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری اهدا کنند تا طبق نیت آنان در اسرع وقت به دست خانواده‌های بی‌بضاعت برسد.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ترویج فرهنگ انفاق، ساماندهی نذورات مردمی برای توزیع بین خانواده‌های نیازمند از مهم ترین اهداف طرح احسان حسینی است، بیان کرد: ماه محرم و صفر به ویژه اربعین حسینی فضای معنوی بسیار مناسبی برای یاری رسانی به محرومان جامعه دارد.

سلیمی با اشاره به اینکه دفاتر کمیته امداد و ۳۳ مراکز نیکوکاری تا پایان ماه صفر آماده‌ دریافت و توزیع انفاق و احسان عاشقان سیدالشهدا (ع) است، گفت: خیران می‌توانند درقالب غذای گرم، جیره خشک، سبد کالا و مساعدت‌های نقدی به اطعام و احسان خانواده‌های نیازمند کمک کنند.

وی با بیان اینکه عزادارن و مردم نیکوکار استان چهارمحال و بختیاری با شرکت در طرح اطعام حسینی ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سال گذشته کمک کرده اند، یادآور شد: با تمهیدات و هماهنگی‌های انجام شده با هیات امنای مساجد، امیدواریم مساعدت و مشارکت اهالی خیر در این طرح بیش از سال‌های گذشته باشد. با هم افزایی، مشارکت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان می‌توانیم گام‌های بیشتری را برای یاری رسانی به نیازمندان برداریم.

سلیمی با اشاره به اینکه همه ساله در ماه های محرم و صفر، مردم چهارمحال و بختیاری اقدام به اهدای نذورات می کنند، خاطرنشان کرد:سال گذشته مردم کشورمان ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نذورات خود را در روز عید قربان به این نهاد پرداخت کردند که براساس آمار اولیه امسال، تاکنون این نذورات به یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال رسیده است .

*کمک ۱۱ میلیارد ریالی مردم چهارمحال و بختیاری در جشن عاطفه ها

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد استان به کمک ۸ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در سال گذشته اشاره کرد و گفت: جشن عاطفه‌ها در استان طی دو مرحله و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در مساجد، مصلی های نماز جمعه،مراکز نیکوکاری و مدارس شهری و روستایی در ۶۰۸ پایگاه برگزار شد.

وی گفت: مردم استان طی این دو مرحله در سال جاری ۱۱ میلیارد ریال وجه نقد و کالا کمک کردند که پس از پایان زمان دریافت کمک‌های مردمی، هدایا با همکاری آموزش‌وپرورش و کمیته امداد بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

سلیمی با بیان اینکه اولویت اعطای نذوارت قربانی، خانوارهای دارای فرزندان مبتلا به سوء تغذیه هستند، تصریح کرد: امسال با اتخاذ رویکرد توجه به نیاز مددجویان و نیاز سنجی اولیه خانواده های دارای فرزندان مبتلا به سوء تغدیه،گوشت های قربانی و نذورات بین آنان توزیع شد.

شایسته ذکر است، عید قربان امسال مردم استان یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون به کمیته امداد پرداخت کردند که بین نیازمندان توزیع شده است.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 31677

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/31677/کمک-بیش-یک-میلیارد-۵۵۰-میلیون-ریال-نیازمندان-طرح-احسان-حسینی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir