۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۳۱۴۷۵
رئیس سازمان حج و زیارت:

شمار ثبت نام کنندگان سماح از 700 هزار نفر گذشت/ رشد 40 درصدی ثبت نام‌ها نسبت به سال قبل/رکورد ثبت نام روزانه شکسته شد

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه استقبال مشتاقان زیارت اربعین برای نام نویسی در سماح همچنان رو به افزایش است گفت: دیروز شاهد رکورد نام نویسی بیش از 70 هزار نفر در سامانه سماح بوده‌ و شمار ثبت نام کنندگان از 700 هزار نفر گذشت.
شمار ثبت نام کنندگان سماح از 700 هزار نفر گذشت/ رشد 40 درصدی ثبت نام‌ها نسبت به سال قبل/رکورد ثبت نام روزانه شکسته شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ سعید اوحدی از ثبت نام بیش از ۷۰۰ هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: تعداد ثبت نام کنندگان در سماح نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی داشته است.

وی در سخنانش به استقبال کم نظیر مشتاقان زیارت اربعین برای نام نویسی در سامانه سماح طی روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: امیدواریم بر اساس پیش بینی ستاد مرکزی اربعین پذیرای حداقل ۲ میلیون زائر در ایام اربعین امسال باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ۱۶ مرکز کنسولگری ثابت و موقت کشور عراق که کار صدور ویزای زائران اربعین رابر عهده دارند، با جدیت و بعضا به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: خوشبختانه روند صدور ویزا سرعت بسیار خوبی پیدا کرده و با هماهنگی‌های صورت گرفته امیدواریم همه زائران با صدور به موقع ویزا در مراسم پیاده روی اربعین و بزرگترین همایش مذهبی دنیا حضور داشته باشند.

اوحدی به زائرانی که در سماح ثبت نام کردند توصیه کرد در اولین فرصت مدارک خود را به دفاتر خدمات زیارتی برای انجام مراحل صدور ویزا تحویل دهند همچنین مشتاقان زیارت اربعین که تاکنون نسبت به ثبت نام اقدام نکرده‌اند، هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام کرده و ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه روز گذشته رکورد ۷۰ هزار نفری ثبت نام در سامانه سماح را شاهد بوده‌ایم، گفت: به نظر می‌رسد در روزهای آینده ترافیک زیاد مراجعه کنندگان به سامانه ثبت نام را داشته باشیم که البته با تمهیدات اندیشیده شده تاکنون مشکل فنی در این سامانه وجود نداشته و در آینده نیز وجود نخواهد داشت.

اوحدی افزود: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین هماهنگی با نیروی مقاومت بسیج، سازمان راهداری که مسئولیت کمیته حمل و نقل را بر عهده دارند و سازمان حج و زیارت صورت گرفته تا برای متقاضیانی که خواستار اعزام کاروانی هستند، این برنامه ریزی و تسهیلات در نظر گرفته شود تا این عزیزان از شهرهای محل سکونت خود با هزینه‌ای که پرداخت خواهند کرد، به مرزهای کشور اعزام شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت به مشتاقان زیارت اربعین توصیه کرد همانگونه که در سامانه سماح نیز این امکان وجود دارد، زائران حتی المقدور در قالب گروهی ثبت نام کنند و عمودهای مسیر نجف تا کربلا را که در واقع شاخص‌های این مسیر است، برای هماهنگی گروه در نظر بگیرند تا اعضای گروه از هم جدا نشوند.

اوحدی همچنین به زائران اربعین توصیه کرد زائران با حداقل امکانات لازم و ضروری راهی این سفر شوند، کفش راحت بپوشند و وسایل اولیه و شخصی خود را به همراه داشته باشند. همچنین با توجه به تأکید ستاد مرکزی اربعین که این امکان بر اساس مصوبات ستاد مرکزی در سامانه سماح لحاظ شده، زائران نسبت به تحت پوشش قرار گرفتن بیمه اقدام کنند تا با آرامش خیال در این همایش عظیم معنوی شرکت کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۱۰:۰۳

29 Dec 2019