۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۳۱۳۸۸
سردار نقدی خبر داد:

راه اندازی گروه‌های جهادی صنعتی در بسیج از امسال/ واحد های صنعتی امروز باید پیشگام تحقق اقتصاد مقاومتی باشند

رئیس بسیج مستضعفین کشور با اعلام خبر راه اندازی گروههای جهادی صنعتی از امسال در کشور گفت: همانطوری که گروه‌های بسیج جامعه پزشکی تشکیل شدند و به مناطق دور دست می‌روند تا در حوزه بهداشت خدمت رسانی کنند؛ گروهای جهادی صنعتی نیز وارد عرصه اقتصادی می شوند تا خدمت رسان باشند.
راه اندازی گروه‌های جهادی صنعتی در بسیج از امسال/ واحد های صنعتی امروز باید پیشگام تحقق اقتصاد مقاومتی باشند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سردار نقدی رئیس بسیج مستضعفین کشور پیش از ظهر امروز در بازدید از کارخانه هپکو کلانشهر اراک در جریان مشکلات این کارخانه قرار گرفت و در پاسخ به کارگران این واحد صنعتی گفت: بنده مسئول اجرایی نیستم و هیچگونه اختیار و اعتباری ندارم ؛ در این بازدید به شکل مستقیم در جریان مشکلات موجود قرار گرفتم تا بتوانم این مشکلات را به عنوان یک تشکل مردمی به گوش مسئولین برسانم.

وی افزود: در جلساتی که با مسئولین برگزار می کنیم ما برای رفع این مشکلات راهکار ارائه می دهیم؛ به واقع بین کارگران و مسئولین دولتی به عنوان یک واسطه هستیم و در بحث های آنها شرکت کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد:اثر بخشی جلسات با مسئولین برای رفع مشکلات به میزان آمادگی در مسئولین برای شنیدن درد دل های مردم بستگی دارد؛ این جلسه و بحث ها دوطرفه خواهد بود، نیاز است برخی از اقدامات توسط دولت و بخشی هم در کارخانه ها انجام و این صنعت از رکود خارج شود.

نقدی افزود: واحد صنعتی هپکو؛ صنعتی بزرگ است که سهم بسیار مهمی را در دوران دفاع مقدس داشته است، امروز نیز این صنعت باید بتواند در عرصه سازندگی، اقتصاد مقاومتی و پیشرفت کشور نقش آفرین باشد.

وی از وضع کنونی شرکت هپکو اظهار ناراحتی کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم پیشنهادها و راهکارهای منطقی و علمی را که متخصصین این کارخانه دارند به گوش مسئولین برسانیم و قدمی برای آنها برداریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مورد طرح های حمایتی خود از صنعت های کوچک گفت: اولویت بسیج در بخش صنایع تبدیلی و خانگی است، در کارگاه‌های کوچک و خانگی بسیج جامعه زنان بیشتر نقش آفرین است؛ در رابطه با صنایع کوچک نیز گروه‌های جهادی صنعتی امسال در بسیج راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: همانطوری که گروه‌های بسیج جامعه پزشکی تشکیل شدند و به مناطق دور دست می‌روند تا در حوزه بهداشت خدمت رسانی کنند؛ گروهای جهادی صنعتی نیز وارد عرصه اقتصادی می شوند تا خدمت رسان باشند.

رئیس بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: امسال در قشر مهندسین صنعتی،برای بازدید از صنایع کوچک و بزرگ و ارزیابی و پایش آن‌ها گروه‌های جهادی صنعتی شکل گرفته است تا بتوانند نسخه علمی را ارائه بدهند و صنایع را از رکود خارج سازند؛ این گروه ها آموزش‌های لازم را که از سطح بالای علمی برخوردار است، فراگرفته‌اند.

وی ادامه داد:متخصصان بسیجی آموزش های لازم را برای این منظور فرا گرفته و گروه های جهادی صنعتی نیز راه اندازی شده است؛ کارخانه به کارخانه در حال پایش هستند؛ در برخی از کارخانه ها مشکل موجود توسط مدیر قابل علاج بوده و جهادگران این نسخه ها را به مدیران ارائه می دهند.

سردارنقدی درباره دیگر عملکرد این جهادگران افزود: در جاهای دیگر این جهادگران باید بین صنعت و بانک واسطه شوند و مسائل موجود را با دستگاه های اداری حل کنند؛ در جاهای دیگری هم مشکلات موجود می بایست صرفا به دستگاه های دولتی منعکس شود توسط این مهندسین بسیجی صورت می گیرد.

وی ادامه داد:به یاری خداوند تا به حال شروع این کار بسیار پر برکت بوده است و گره های خوبی گشوده شده است؛ انشاءالله بتوانیم در آینده گزارش های بسیار خوبی را از گروه های جهادی صنعتی همانطور که در گروه های جهادی پزشکی فعالیت داشتیم، برای صنعت هم همین گزارش هارا به مردم بدهیم.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۴:۱۸

27 Dec 2019