کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه لردگان؛

شناخت قيام امام حسين(ع) زمينه‌ساز تبيين و ترويج پيام عاشورا است

سایت خبری سلام لردگان , 23 مهر 1395 ساعت 15:15

امام جمعه لردگان گفت: امروزه موضوع عاشورا و نهضت امام حسين(عليه‌السلام) به‌عنوان موضوعى قابل توجه در سطح بين‌الملل مطرح مى‌باشد و همگان در مات و حيرتند كه «اين حسين كيست كه عالم همه ديوانه اوست، اين چه شمعى است كه عالم همه پروانه اوست...»


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از   سلام لردگان، انصاري امام جمعه لردگان در نمازجمعه امروز، 23 مهرماه ضمن توصيه و دعوت همگان به تقواي الهي، از برگزاري عزاداري باشكوه در ايام شهادت سيد و سالار شهيدان قدرداني كرد و همگان را به ادامه برگزاري مجالس عزاداري در مساجد، حسينيه ها دراين ايام توصيه و اظهاركرد: همه اين كارها براي احياي شعائر حسيني است.

وي افزود: امروزه موضوع عاشورا و نهضت امام حسين(عليه‌السلام) به‌عنوان موضوعى قابل توجه در سطح بين‌الملل مطرح مى‌باشد و همگان در مات و حيرتند كه «اين حسين كيست كه عالم همه ديوانه اوست، اين چه شمعى است كه عالم همه پروانه اوست...»

حجت السلام انصاري امام جمعه لردگان گفت: در واقعه کربلا حضرت زينب(س) بود که پيام عاشورا را به مردم رساند زينبي که تربيت شده حضرت علي (ع) است در دامن پاکترين زن دنيا بزرگ شد و خداوند هم در دل او شهامت، شجاعت و غيرت را قرار داد تا در برابر دشمن آنچنان سخن بگويد که دشمن را رسوا کند.

انصاري به پيامهاي عاشورا اشاره کرد و گفت: پيام عاشورا شناخت درست از امام حسين (ع)، ياران و اهل بيت او است و مي بايست راه و روش امام حسين (ع) را الگوي زندگي خود قرار دهيم و با الگو گرفتن از حضرت زينب (س) در حفظ حجاب، عفت و پاکدامني بهره مند شويم .

انصاری پیرامون نهشت عاشورا پرداخت و گفت: شناخت قیام امام حسین (ع) زمینه ساز تبیین و ترویج پیام عاشورا است.

خطيب نماز جمعه اين هفته گفت: آمريکا امروز با جنگ نرم به سراغ کشورهاي اسلامي آمد و بايد با هوشياري کامل اين توطئه دشمن را نقش بر آب کنيم، همانطور که مقام معظم رهبري فرمودند: مقابله با جنگ نرم دشمن وظيفه همه ماست.

وي به هفته اوليا و مربيان اشاره کرد و گفت: اولياي دانش آموزان  با آموزش و پرورش درکارهاي مدارس و تحصيل دانش آموزان خود همکاري داشته باشند.

وي در پايان به مناسبتهاي هفته جاري از جمله سالروز شهادت چهارمين شهيد محراب آيتالله اشرفي اصفهاني اشاره كرد: شهيد محراب آيت‌الله اشرفى اصفهانى ازجمله رادمردانى است كه به فرمان امام خمينى(ره) به امامت نماز جمعه‌ى کرمانشاه منصوب شد، تا در صحنه‌ى حفظ و پاسدارى از نظام مقدس اسلامى تلاش و جان‌فشانى كند.

انتهاي پيا م 1027 ج م/630 ل


کد مطلب: 31146

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/31146/شناخت-قيام-امام-حسين-ع-زمينه-ساز-تبيين-ترويج-پيام-عاشورا

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir