۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۳۱۰۷۶
جهانبین نیوز گزارش می دهد

ناهماهنگی‌ و هزینه‌های بالا، مشکل اساسی بانوی قهرمان چهارمحالی

قهرمانی بانوی چهارمحالی، در مسابقات جهانی گراپلینگ گفت: استان ما از نظر استعدادهای ورزشی در سطح بالایی قرار دارد و نبود تجهیزات و امکانات کافی مانع درخشش جوانان در ایناستان است.
ناهماهنگی‌ و هزینه‌های بالا، مشکل اساسی بانوی قهرمان چهارمحالی
چند روز پیش خبر قهرمانی بانوی چهارمحالی، در مسابقات جهانی گراپلینگ در بلاروس، آن هم بدون داشتن امکاناتی خاص، در برخی محافل ورزشی، شنیده می‌شد، امروز فرصت مصاحبه با این ورزشکار، برای جهانبین نیوز فراهم شد، متن مصاحبه در زیر آمده است:

جهانبین نیوز: لطفا خودتان را معرفی کنید

عاطفه ریاحی اشکفتکی: عاطفه ریاحی اشکفتکی هستم متولد سال ۱۳۷۰و ۱۲ سال است که ورزش می‌کنم.

جهانبین نیوز: ورزش را از کی آغاز کردین و چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در شما شد؟

عاطفه ریاحی اشکفتکی: ورود من به این حرفه با علاقه شخصی ام به ورزش و پیگیری مسابقات ورزشی از تلویزیون و با حمایت‌های خانواده‌ام آغازشد.

ابتدا با ورزش رزمی تکواندو شروع کردم و کمربند مشکی دان دو این رشته را کسب کردم.

چندین دوره در مسابقات کشوری هندبال به عنوان دروازه بان شرکت کردم، همچنین در مسابقات پرتاب دیسک دانشجویی شرکت کردم و دارای عناوین قهرمانی هستم.

جهانبین نیوز:چطور شد که به ورزش گراپلینگ روی آوردید؟

عاطفه ریاحی اشکفتکی: علاقه شخصیم باعث شد به سمت این ورزش بروم و از آنجایی که قبلا رزمی کار  بودم و گراپلینگ هم رشته‌ای رزمی بود و بعدها به فدراسیون کشتی اضافه شد وارد این رشته شدم و به دلیل علاقه‌ای که داشتم توانستم در این رشته موفق شوم و به دلیل نبود امکانات با استفاده از فیلم‌های آموزشی، بسیاری از فنون را بیاموزم و می‌توان گفت بیشتر، علاقه‌ام بود که راه را برایم باز کرد و پشتکارم بوده که باعث موفقیتم شد.

جهانبین نیوز: چه توصیه‌ای برای هم سن و سالان خود دارید؟

عاطفه ریاحی اشکفتکی: ورزش در هیچ سن و سالی دیر نیست و حتی اگر فرد سن و سالش هم بالا باشد اشکال ندارد و چه کوچک و چه بزرگ باید ورزش را جزئی از برنامه روزانه خود بگذارند و این را همواره بدانند که روزانه دو ساعت وقت گذاشتن برای ورزش کافی است.

جهانبین نیوز: در این مسیر چه مشکلاتی داشتین؟


عاطفه ریاحی اشکفتکی: برخی ناهماهنگی‌ها و هزینه‌های بالای تمرین ازجمله مشکلاتی است که بر سر راه این رشته وجود دارد و نه تنها در مسیر من که در مسیر همه ورزشکاران رشته گراپلینگ وجود دارد و این درحالی است که در چهارمحال و بختیاری استعدادهای بسیاری وجود دارد و این استان می‌تواند در این رشته در سطح کشور و حتی در سطح جهان حرف برای گفتن داشته باشد و استان ما ورزشکارانی دارد که می توانند در این رشته نابغه شوند چراکه قدرت بدنی و جسمانی ورزشکاران استان حرف اول را در کشور می زند؛ البته این موضوع نیازمند همت مسئولین و کشف استعدادها دارد.

مشکل دیگری که برای هر ورزشکاری وجود دارد و دغدغه هر ورزشکاری چه خانم و چه آقا وجود دارد بحث آینده شغلی افراد است و ورزشکارانی که ورزش حرفه ای انجام می دهد اصولاً شغل ندارد و این مشکل اساسی ورزشکاران است.

جهانبین نیوز: سخن پایانی

عاطفه ریاحی اشکفتکی:
در پایان از زحمات استاد محمدمهدی محمدی کمال تقدیر و تشکر را دارم که بسیار دلسوزانه و متعهدانه پیگیر امور مربوط به اعزام بنده بودند و خالصانه در تیم ملی تلاش می کنند.

هچنین از زحمات خانواده‌ام که در این مسیر مرا یاری کردند و مشوقم بودند تقدیر و تشکر دارم.





انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۲۶:۵۶

27 Dec 2019