کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عذاداري در سطح شهر داشته باشيم که مورد قبول باري تعالي قرار گيرد

18 مهر 1395 ساعت 9:21

رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهر هفشجان گفت: عذاداري در سطح شهر داشته باشيم که به دور از خرافه پرستي بوده مورد قبول باري تعالي قرار گيرد .


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر؛ حجت‌الاسلام سيد حسن جلالي امام جمعه هفشجان در جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهر هفشجان اظهار کرد: نيروي انتظامي و راهور دو ارگاني هستند که براي برپايي عذاداري هاي مناسب وظيفه سنگيني داشته و در اين راستا بايد تلاش بيشتري را بکنند.

وي تصريح کرد: با هيئت هاي عذاداري اين شهر نشستي گذاشته شود و مديريت مطلوب گشت دسته هاي عذاداري را از آن ها بخواهيد.

جلالي با اشاره به اينکه قبل از رسيدن تاسوعا و عاشورا بايد برنامه مطلوبي ارائه گردد اذعان داشت: کساني که در امر تعزيه خواني دخيل هستند ، هيئت هاي مذهبي, شهرداري و ... بايد راهکارهايي براي درست اجرا کردن عذاداري ارائه دهند.

وي با اشاره به اينکه از ذبح گوسفندان در عبور و مرور مردم نيز بايد جلوگيري شود عنوان کرد:با توجه به شيوع بيماري دام و انسان لازم است از ذبح گوسفندان مقابل دسته جلوگيري کرده و مردم نذورات خود را داخل کانال ها و به دور از عبور و مرور ادا کنند.

امام جمعه هفشجان گفت: لازم است از قمه زني جلوگيري به عمل آيد وبا کساني که به اين کار مي پردازند برخورد و تهديد جدي صورت گيرد.

حجت‌الاسلام جلالي اظهار کرد: با کساني که به مراسم عذاداري با حجاب هاي نا مناسب و بد حجاب وارد مي شوند نيز تذکر جدي داده شود.

انتهاي پيام1022ج/ ۵۳۰ب


کد مطلب: 31048

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/31048/عذاداري-سطح-شهر-داشته-باشيم-مورد-قبول-باري-تعالي-قرار-گيرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir