کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهارمحال وبختياري:

احياي منابع آبي چهارمحال و بختياري،مستلزم توسعه طرح هاي آبخيزداري و آبخوان داري در استان است

13 مهر 1395 ساعت 11:44

سليماني دشتکي: هشت دشت از ۱۱ دشت مطالعاتي چهارمحال و بختياري ممنوعه و افزون بر ۶۰ درصد قنات هاي اين استان خشك شده است.


  به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتيد برتر، قاسم سليماني دشتكي در آئين معارفه مديرعامل شركت آب منطقه اي چهارمحال و بختياري تأكيد كرد: استان با بحران جدي خشكسالي و كاهش منابع آب زيرزميني و سطحي مواجه است.

وي افزود: اگر براي رفع اين مشكل چاره انديشي نشود، بسياري از استان هاي كشور با بحران آب مواجه مي شوند.
سليماني دشتكي تصريح كرد: اكنون هشت دشت از ۱۱ دشت مطالعاتي چهارمحال و بختياري ممنوعه و افزون بر ۶۰ درصد قنات هاي اين استان خشك شده است.

وي بيان داشت: براي احياي منابع آبي چهارمحال و بختياري، توسعه طرح هاي آبخيزداري و آبخوان داري در استان ضرورت دارد.

استاندار چهارمحال و بختياري اضافه كرد: نه تنها منابع آب زيرزميني بلكه رودخانه هاي زاينده رود و كارون نيز با مشكل جدي كاهش آب مواجه است.

وي عنوان داشت: به همين منظور مسئولان ارشد كشور بايد نسبت به اين موضوع توجه ويژه داشته باشند.

سليماني دشتكي تعيين تكليف طرح هاي انتقال آب چهارمحال و بختياري را ضروري اعلام و اظهار كرد: عمليات اجرايي بسياري از طرح هاي انتقال آب در اين استان از ۲۰ سال گذشته آغاز شده وهمچنان نيمه تمام مانده و زندگي بسياري از مردم محلي را با مشكل مواجه كرده است.

وي با اشاره به اختلاف بر سر ميزان برداشت آب از زاينده رود بين استان هاي چهارمحال و بختياري و اصفهان ادامه داد: نصب كنتورهاي هوشمند، كناره گيري دستگاه هاي دولتي، ورود نمايندگان كشاورزان هر دو استان و پرهيز از نامه نگاري و دستورالعمل هاي داراي بار معنايي، مي تواند در رفع اين مشكلات كمك كند.

انتهاي خبر/1022ج


کد مطلب: 30945

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/30945/احياي-منابع-آبي-چهارمحال-بختياري-مستلزم-توسعه-طرح-هاي-آبخيزداري-آبخوان-داري-استان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir