۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۳۰۹۴۲
مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري

برگزاري همايش رهروان زينبي در امامزادگان شاخص استان

مديرکل اوقاف و امور خيريه استان از برگزاري همايش رهروان زينبي و تجليل از خانواده هاي شهداي مدافع حرم در استان خبر داد.
برگزاري همايش رهروان زينبي در امامزادگان شاخص استان
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين حجت‌ الاسلام مرتضي عزيزي در جمع خبرنگاران ضمن تسليت ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان از اجراي طرح سوگواره بصيرت عاشورايي در 40 بقعه متبرکه استان همزمان ايام محرم خبر داد و گفت: با همکاري نهادهاي فرهنگي و هيئات مذهبي و باتوجه به اينکه در اين ايام اکثر مردم به امامزادگان مي روند اين طرح اجرا مي شود.

وي هدف از اجراي اين طرح را تبيين فرهنگ عزاداري منسجم براي عزاداران و استفاده از فرهنگ اصيل مداحي در مراسمات عنوان کرد.

عزيزي با بيان اينکه حدود  300 موقوفه منفعتي در استان وجود دارد گفت: از اين 300 مورد حدود 33 مورد وقف عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين (ع) است که اين نشانگر ارادت و محبت مردم به اهل بيت است.

وي با اشاره به برنامه هاي شاخصي که در ايام محرم برگزار مي شود از برگزاري تجمع بزرگ لبيک يا حسين (ع) در روز دوم محرم همزمان با ورود امام حسين در سرزمين کربلا بعد از نماز مغرب و عشا در امامزاده دو معصوم شهرکرد خبر داد.

عزيزي اظهار کرد: تجمع بزرگ لبيک يا حسين همزمان با شهرکرد در امامزادگان شاخص 9 شهرستان استان نيز برگزار مي شود.

مديرکل اوقاف و امور خيريه استان برگزاري همايش شيرخوارگان حسيني، همايش نوجوانان حسيني و برپايي خيمه هاي معرفت در امامزادگان با حضور 43 مبلغ و مربي اعزامي از قم را از ديگر برنامه هاي سوگواره بصيرت عاشورايي در استان عنوان کرد.

وي برگزاري همايش رهروان زينبي را برنامه ويژه ديگر در اين ايام نام برد که 12 محرم مختص خواهران و با همکاري هيئات مذهبي، بسيج خواهران و اقشار مختلف مردم در جهت تبيين جايگاه حضرت زينب (س) در واقعه عاشورا و زنده نگه داشتن قيام کربلا برگزار مي شود.

عزيزي از برپايي موکب در مرز مهران براي رفاه حال زائرين اربعين براي برگشت به کشور با همکاري دو استان ديگر خبر داد و گفت: چهارمحال و بختياري، اصفهان و خراسان شمالي اين مسئوليت را بر عهده دارند.

وي با بيان اينکه براي توسعه و ترويج فرهنگ قرآني نيازمند وقف هستيم گفت: بايد موقوفات مردم به سمت نيازهاي روز جامعه مثل کمک به تحصيل و ازدواج جوانان سوق يابد.

انتهاي پيام1026ج /1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۰:۱۲

8 Jan 2020