۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۳۰۶۱۶

تعداد کشته‌های حمله جنگنده‌های آمریکا به مواضع ارتش سوریه به 80 نفر رسید

دولت سوریه و ارتش روسیه می‌گویند چهار فروند جنگنده آمریکایی عصر شنبه مواضع ارتش سوریه در نزدیکی فرودگاه «دیر الزور» را هدف قرار داده‌اند.
تعداد کشته‌های حمله جنگنده‌های آمریکا به مواضع ارتش سوریه به 80 نفر رسید
به گزارش جهانبین نیوز، جنگنده‎های آمریکایی امروز (شنبه) مواضع ارتش سوریه را در نزدیکی فرودگاه شهر «دیرالزور» بمباران کردند.

ارتش روسیه در بیانیه‎ای اعلام کرد که در این حمله هوایی بیش از ۶۰ نفر از نظامیان ارتش سوریه کشته شدند. در این حمله دستکم ۱۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند.

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر» سوریه وابسته به معارضان ساعتی بعد اعلام کرد که تعداد کشته‌ها به ۸۰ نفر رسیده است. این گروه با این حال ادعا کرده است که نمی‌داند چه کسی این حمله را انجام داده است.

در همین حال، ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی مواضع نیروهای سوری در منطقه «جبل الثرده» واقع در جنوب فرودگاه دیرالزور را هدف قرار داده‌اند.

ارتش سوریه تاکید کرد که ائتلاف آمریکایی امروز راس ساعت ۱۷ به وقت محلی یکی از پایگاه‌های ارتش در جبل الثرده در اطراف دیرالزور را بمباران کرده است.

در ادامه بیانیه آمده است: «این اقدام آمریکا تجاوزی آشکار و اقدامی خطرناک علیه سوریه و ارتش آن محسوب می‌شود که در حقیقت ادعاهای دروغین آمریکا در مبارزه با تروریسم و داعش را نشان می‌دهد.»

آمریکا هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۷:۳۴

28 Jan 2020