کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري:

اولين تجربه همگامي مردم چهارمحال و بختياري و دولت در مديريت پساب

15 شهريور 1395 ساعت 13:56

مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري از شکل‌گيري پروژه مشترک مردمي و دولتي مديريت پساب روستاهاي حاشيه زاينده‌رود، به‌عنوان اولين تجربه مشترک در اين زمينه خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، شهرام احمدي مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري در هجدهمين جلسه شوراي کيفي رودخانه زاينده‌رود در استانداري استان با اشاره به گام‌هاي مهمي که جهت حفظ سلامت اين رودخانه در چهارمحال و بختياري برداشته شده است، گفت: براساس مصوبات قبلي اين شورا، مقدمات لازم جهت همکاري مردم و بخش دولتي جهت اجراي طرح مديريت پساب روستاهاي حاشيه زاينده‌رود فراهم شد.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان افزود: از آنجائيکه مردم اين روستاها آمادگي خود جهت هرگونه همکاري در اجراي سيستم جمع‌آوري و تصفيه پساب را اعلام کرده بودند، مديران استان نيز تمهيدات مناسبي در اين زمينه انديشيدند و از اين فرصت به عنوان فصل جديدي در تعامل مردم و دولت در جهت توجه بيشتر به حفظ محيط زيست نگاه کرده‌اند.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار نيز در اين جلسه بر مديريت منابع آب استان تأکيد کرد و اظهار داشت: به‌منظور مديريت پساب روستاهاي حاشيه زاينده‌رود، برنامه‌اي جهت خريد پکيج‌هاي تصفيه در دستور کار قرار گرفت.

وي افزود: اين سيستم به صورت پايلوت در روستاي چمزين از توابع شهرستان چم زين و با مشارکت روستائيان اجرايي مي‌گردد.

اميري بيان کرد: در اين طرح اجراي شبکه جمع‌آوري و تصفيه فاضلاب روستاي چمزين به عهده مردم و خريداري و نصب پکيج تصفيه آن به عهده شرکت آب و فاضلاب روستايي چهارمحال و بختياري است.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري بيان داشت: اين مبلغ از سوي سازمان برنامه و بودجه و از محل اعتبارهاي استاني تأمين و هزينه مي‌شود.

وي اضافه کرد: در صورت کسب موفقيت‌هاي لازم در اين زمينه مي‌توان نسبت به اجرا و نصب شبکه جمع‌آوري و تصفيه فاضلاب روستاهاي چهارمحال و بختياري اقدام کرد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 30377

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/30377/اولين-تجربه-همگامي-مردم-چهارمحال-بختياري-دولت-مديريت-پساب

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir