کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با هدف آشنا کردن کودکان با شاهنامه؛

برگزاری کارگاه‌هاي شاهنامه‌خواني در کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان فرخ شهر

11 شهريور 1395 ساعت 11:46

کودکان و نوجوانان چهار محال و بختياري حفظ و ترويج داستان‌هاي اساطيري را به عنوان ميراث ملي پاس داشتند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين فرزاد رحيمي مديرکل کانون استان با تاکيد بر پاس‌داشت ادبيات کهن کشورمان به منزله ميراث ملي و فرهنگي اشاعه و ترويج اين متون در ميان کودکان و نوجوانان استان را ازجمله برنامه‌هاي زيربنايي کانون در حوزه ادب و فرهنگ عنوان کرد.

 وي با اشاره به اينکه مراحل آشنايي کودکان و نوجوانان با داستان‌هاي اساطيري در چند بخش انجام مي‌گيرد افزود: در ابتدا کودکان و نوجوانان از طريق قصه‌گويي با داستان‌ها آشنا مي‌شوند.

فرزاد رحيمي: ارائه بازنويسي‌هايي از شاهنامه که نثري روان و ساده دارد، انتخاب روايت‌هاي کوتاه، ساده و قابل فهم را بيش از داستان‌هاي بلندتر، اجراي نمايش خلاق و تهيه، نقاشي و کلاژ از صحنه‌هاي داستان يا فضاسازي و مجسمه‌سازي از شخصيت‌ها با گل سفال، براي کودکان و نوجوانان، نمايش فيلم از کار نقالان و پرده‌خوانان شاهنامه  را ازجمله مراحلي که در روند آشنايي اين قشر با داستان‌هاي شاهنامه انجام مي‌گيرد دانست.

مديرکل کانون با عنوان اينکه قصه‌گويي همراه با شادي و لذت به همراه تاکيد بر متن داستان از اهداف برگزاري اين کارگاه‌ها است گفت: ايجاد نشاط و علاقه به فرهنگ، ادب و هنر درميان کودکان و نوجوانان ازجمله برنامه‌هاي کانون در برگزاري اين کارگاه‌ها محسوب مي‌شود.

وي در اين خصوص افزود: اين کارگاه‌ها در سه بخش شاهنامه (کهن، مياني و تاريخي) به ويژه در بخش کهن که اساطيري است، به امر آموزش غيرمستقيم مي‌پردازند.

رحيمي با بيان اينکه اين کارگاه‌ها با استقبال خوب خانواده‌هاي اعضا مواجه شده‌اند افزود: اين کارگاه‌ها در روزهاي يکشنبه  با حضور کودکان، نوجوانان و خانواده‌هاي آنان با تدريس سيد مهرداد افضلي در مرکز فرهنگي هنري فرخ‌شهر انجام مي‌گيرد.

انتهاي پيام1026ج /1020ج
 
 


کد مطلب: 30296

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/30296/برگزاری-کارگاه-هاي-شاهنامه-خواني-کانون-پرورش-فکري-کودکان-نوجوانان-فرخ-شهر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir