۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۳۰۲۸۸
در شهرستان لردگان

نهمين جشنواره شاهنامه‌خواني و نقالي مناطق زاگرس‌نشين برگزار شد

نهمين جشنواره شاهنامه‌خواني و نقالي مناطق زاگرس‌نشين در شهرستان لردگان برگزار شد و لردگاني‌ها اين اتفاق را به فال نيک گرفتند.
نهمين جشنواره شاهنامه‌خواني و نقالي مناطق زاگرس‌نشين برگزار شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل ازخبرنگار سلام لردگان، ابتدا کمي در مورد اين جشنواره گفته شود سپس از مزاياي برگزاري امثال چنين جشنواره‌هايي در سطح شهرستان سخن بگوييم.
اينکه اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان لردگان با پشتکار مثال‌زدني 9 سال زحمت کشيدند تا به اين مرحله رسيدند به حق جاي تشکر و قدرداني دارد و اگر دستي ولو از دور در آتش اجرا برنامه داشته باشيد استمرار يک جشنواره آن هم 9 سال، کار بسيار ذي‌قيمتي خواهيد دانست.

نهمين جشنواره شاهنامه‌خواني و نقالي مناطق زاگرس‌نشين امسال با 45 برگزيده در مرحله بازبيني برگزار شد که به ترتيب؛

نقالي زير 15 سال  16 نفر، نقالي بالاي 15 سال 10 نفر، شاهنامه‌خواني زير 30 سال 9 نفر و شاهنامه‌خواني بالاي 30 سال ده نفر برنامه اجرا کردند.

مزاياي اجراي چنين جشنواره‌هايي در شهرستان لردگان:

همان‌گونه که مطلع هستيد اجراي برنامه‌هايي در سطح منطقه و کشور سبب مي‌شود شهرستان لردگان از انزوا خارج شده و سبب شهرت شهرستان مي‌شود. استان‌هاي ديگر اگر اسم لردگان را نشنيده باشند با برگزاري جشنواره‌هايي در اين سطح با نام لردگان آشنا مي‌شوند، و چه زيباست که لردگان ما را با جشنواره شاهنامه‌خواني بشناسند چه زيباست لردگان به خاطر فرهنگ و ادب به شهرت برسد.

تقويت چنين جشنواره‌هايي به تقويت فرهنگ شهرستان نيز کمک مي‌کند و سبب مي‌شود شاخصه مشخص براي شناخت لردگان جشنواره‌هاي ادبي و فرهنگي و هنري باشد.

مسولين شهرستان براي کمک به خارج شدن لردگان از گمنامي و نمايان کردن پتانسيل‌هاي شهرستان هر کدام بايد يا خود چنين جشنواره‌هايي برگزار کنند و يا آنکه به برگزارکنندگان امثال جشنواره شاهنامه‌خواني و نقالي مناطق زاگرس نشين به قدر وسع خود کمک کنند.

شايان ذکر است برگزاري جشنواره هاي منطقه اي باعث رونق گردشگري در شهرستان مي شود. شما توجه کنيد افرادي که براي اين جشنواره از اقصي نقاط کشور به شهرستان لردگان سفر مي‌کنند علاوه‌بر آنکه خود گردشگر مي‌باشند و در زمان اجراي جشنواره و قبل و بعد آن از مناطق گردشگري لردگان بازديد مي‌کنند پس از مراجعت به ديار خود، سفير تبليغي لردگان ما مي‌شوند، البته به شرط مهمان‌نوازي ما و اگر خوششان بيايد که مي‌آيد حتما در سفرهاي بعدي خود شهرستان ما را نيز در نظر دارند و به اقوام و اشنايان خود نيز لردگان را معرفي مي‌کنند.

حضور افراد مختلف از جاي جاي کشور به شهرستان لردگان باعث مي‌شود ما بتوانيم فرهنگ و اداب و رسوم محلي خود را به آنها نشان داده و خود را آنگونه که شايسته و بايسته لردگاني بودنمان هست معرفي کنيم.

به لحاظ اقتصادي نيز برگزاري جشنواره در شهرستان مفيد است و حضور شرکت‌کنندگان در جشنواره و بعضاً به همراه خانواده‌هايشان حتما منافع اقتصادي براي شهرستان لردگان دارد چراکه اين افراد براي خوراک خود در زمان جشنواره و خريد سوغات حتما به بازار لردگان خواهند رفت در نتيجه گسترش چنين جشنواره‌هايي و برگزاري هرچه بيشتر، بهتر و بزرگترِ آنها براي شهرستان منافع اقتصادي نيز دارد.
 
به اميد موفقيت اين جشنواره و استمرار آن و همچنين برگزاري بيشتر امثال اين جشنواره در شهرستان لردگان.

انتهاي خبر1026ج /630 ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۱:۲۰

27 Dec 2019