کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در مصاحبه با جهانبین نیوز خبر داد

دستگیری دو نفر از مدیران گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی موبایلی در چهارمحال و بختیاری

7 شهريور 1395 ساعت 14:55

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: دو نفراز فعالین سایبری استان درحوزه انتشار مطالب مبتذل با صفحات مختلف ،توسط فرماندهی کنترل و امنیت و سایبری اطلاعات سپاه استان دستگیر و جهت سیر مراحل پرونده به مرجع قضایی معرفی گردید.


سردار رضا محمدسلیمانی فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز؛ ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و اوج ازخودگذشتگی و ایثار این بزرگواران اظهار کرد: براساس گزارش رسیده و اشراف اطلاعاتی مجموعه سپاه، خصوصا سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) در حوزه فضای مجازی برخی از کانال‌ها و گروه‌هایی که اقدام به نشر مطالب غیراخلاقی و ضداسلامی کردند شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه اقدامات در حوزه فضای مجازی و مباحث امنیتی و اخلاقی از چند ماه پیش آغاز شد ادامه داد: در این مدت ۳۵ کانال و گروه متخلف شناسایی و اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفت.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص جذب حداکثری و دفع حداقلی و لزوم حفظ آبروی افراد تاکید کرد: در این راستا دو نفر از افرادی را که به نشر مطالب مبتذل و خلاف مبانی اسلامی اقدام و مبادرت به ساخت کانال‌هایی با ۷۰۰ هزار عضو در کشور کرده بودند دستگیر و تحویل مسئول‌های قضایی شدند.

محمدسلیمانی با اشاره به اینکه در برخی از موارد این کانال‌ها تا ۱.۵ میلیون دنبال‌کننده داشتند و در بسترهای مختلف فعالیت داشتند افزود: این تعداد مخاطب مربوط به کل کشور بوده که در این کانال‌ها عضویت داشتند.

وی به فعالیت این سازندگان در اینستاگرام در حوزه فعالیت صنوف با ۵ هزار دنبال‌کننده و مخاطب، مدلینگ و انتشار محتوای غیراخلاقی، واتس آپ با ۷۰۰ هزار مخاطب، کانال‌های تلگرامی انتشاردهنده محتوای غیراخلاقی با ۵ هزار مخاطب اشاره و بیان داشت: گردانندگان این صفحات دفترهایی برای فعالیت خود داشتند و از این دفاتر این کانال‌ها را رهبری می‌کردند که با اقدام خوب سپاه مسدود شدند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) تاکید کرد: در مرحله نخست اقدامات بیشتر بر آگاه‌سازی و متنبه کردن افراد بود چون در این راستا بری از افراد فریب خورده که بعد از شناسایی و دریافت تعهد از آن‌ها آزاد شدند.

وی مرحله دوم اقدامات در این زمینه را هماهنگی و صدور دستور مقام قضایی دانست که طی آن افراد تحت تعقیب احضرار و بازداشت شدند اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق مراکز اطلاعات، نیروی انتظامی و مراکز سپاه و بسیج کانال‌های ضداخلاقی و ضداسلامی را معرفی کنند.

سردار محمدسلیمانی به مردم و به‌ویژه جوانان و خانواده‌ها توصیه کرد به هیچ عنوان وارد کانال‌ها با عناوین فریبنده نشوند چون این کانال‌ها قصد اغفال جوانان را دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: باید از کانال‌های اجتماعی استفاده‌های حساب‌شده صورت بگیرد چون این فضا مانند تیغ دولبه عمل می‌کند و دشمن از این ظرفیت در جهات پیشبرد اهداف جنگ نرم درحال بهره‌گیری است و سرمایه‌گذاری زیادی در این راستا صورت گرفته که لازم است با مراقبت دشمن را از رسیدن به اهدافش باز داریم.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 30259

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/30259/دستگیری-دو-نفر-مدیران-گروه-ها-کانال-های-شبکه-های-اجتماعی-موبایلی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir