کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري چهارمحال و بختياري:

آغاز طرح جنگل‌کاري اقتصادي در شهرستان بن

6 شهريور 1395 ساعت 11:43

مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري چهارمحال و بختياري گفت: طرح جنگل‌کاري اقتصادي و کاشت گونه بومي بادام در سطح ۶۰۰ هکتار از عرصه‌هاي ملي شهر وردنجان از توابع شهرستان بن آغاز شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ علي محمدي‌مقدم مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر گفت: اين طرح جنگل‌کاري در قالب شرکت تعاوني با عضويت ۲۱۰ خانوار و يک هزار و ۴۰۰ بهره‌بردار انجام مي‌شود.

محمدي‌مقدم افزود: طرح جنگل‌کاري اقتصادي در راستاي سياست‌هاي مشارکتي و حفاظت از عرصه‌هاي منابع طبيعي و ايجاد درآمد اقتصادي براي ساکنان حاشيه جنگل‌ها، از سال گذشته در اين استان آغاز شده است.

مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: در اين طرح که بذر گونه بادام تلخ کاشته مي‌شود و در سال دوم بادام رقم شاهرودي بر روي آن پيوند زده خواهد شد و اين محصول در سال پنجم مثمر و به باردهي خواهد رسيد.

وي ادامه داد: طرح جنگل‌کاري اقتصادي در عرصه‌هاي با پوشش يک تا پنج درصد و با گونه‌هاي بومي ازجمله انار، انجير و بادام اجرا مي‌شود.

مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري استان افزود: طرح جنگل‌کاري اقتصادي باتوجه به بحران آب در استان يه دليل پديده خشکسالي‌هاي پياپي و کاهش سفره‌هاي زيرزميني و اثرات زيان بار آن در توليد محصولات کشاورزي باغي، زراعي اجرا مي‌شود.

به گفته وي دراين طرح هزينه کاشتن هر درخت ۳۰ ميليون ريال خواهد بود که با مشارکت مردم و اعطاي تسهيلات بانکي انجام مي‌شود.

محمدي‌مقدم، توسعه جنگل‌هاي استان و گسترش فضاي سبز و توليد آب و جلوگيري از فرسايش خاک و افزايش درآمد سرانه خانوارهاي بهره‌بردار و اقتصادي کردن عرصه‌هاي ملي از ديگر اهداف اجرايي شدن اين طرح است.

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز


کد مطلب: 30235

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/30235/آغاز-طرح-جنگل-کاري-اقتصادي-شهرستان-بن

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir