کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون رئيس کل دادگستري چهارمحال وبختياري در بروجن:

استقلال قواي سه گانه مانع از همدلي و تعاون نيست

24 مرداد 1395 ساعت 18:13

معاون رئيس کل دادگستري چهارمحال وبختياري با بيان اين که استقلال قواي سه گانه مانع از همراهي، همدلي و تعاون نيست، افزود: اگر با حفظ حرمت همکاري داشته باشيم قطعا امور به بهترين وجه ممکن پيش خواهد رفت و نتيجه آن به ثمر رسيدن منويات مقام معظم رهبري خواهد بود.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، معاون رئيس کل دادگستري چهارمحال وبختياري در آيين توديع و معارفه دادستان جديد شهرستان بروجن، اظهار داشت: با شکل گيري انقلاب اسلامي از همان ابتدا حکومت جمهوري اسلامي بر اساس قانون، نظر و راي مردم بنا شد.

نادر اسکندري با بيان اين که قانون اساسي بعد از انقلاب اسلامي تصويب و بعد از تبيين به رفراندوم گذاشته شد، افزود: بر اساس اصل ۵۷ قانون اساسي قوه مقننه، مجريه و قضاييه قواي حاکم بر کشور هستند.

وي با اشاره به اين که هر يک از قواي سه گانه مسئوليت هايي دارند، افزود: قوه مقننه به موجب قانون اساسي مجاز هستند در تمام امور قانون تصويب کنند.

اسکندري بيان کرد: قوه قضائيه به موجب اصل ۱۵۷ وظايف متعددي از جمله احقاق حقوق مردم، پيشگيري از وقوع جرم و برخورد با جرائم دارند.

معاون رئيس کل دادگستري چهارمحال وبختياري ادامه داد: به موجب اصل ۵۷ قانون اساسي قوا از هم مستقل هستند و در راس آن ولي مطلق فقيه قرار دارد.

وي با بيان اين که استقلال قواي سه گانه مانع از همراهي، همدلي و تعاون نيست، افزود: اگر با حفظ حرمت همکاري داشته باشيم قطعا امور به بهترين وجه ممکن پيش خواهد رفت و نتيجه آن به ثمر رسيدن منويات مقام معظم رهبري خواهد بود.

اسکندري با تاکيد بر ترويج فرهنگ ريش سفيدي و صلح و سازش در جامعه، گفت: با ترويج فرهنگ ريش سفيدي مي توانيم از بسياري مشکلات جلوگيري کنيم و جامعه سالم تري داشته باشيم.

وي با اشاره به اين که کمترين مراجعات در استان از دادگستري شهرستان بروجن شاهد هستيم، تصريح کرد: زماني که معيار قانون شود احقاق حق به بهترين شکل محقق مي شود.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک


کد مطلب: 29949

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/29949/استقلال-قواي-سه-گانه-مانع-همدلي-تعاون

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir