کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهرماه

17 مرداد 1395 ساعت 9:10

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکی از بزرگترین طرح‌های آماری ملی است که از سه مهرماه هم‌زمان با سراسر کشور در این استان آغاز می‌شود.


حبیب‌الله وفایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکی از بزرگترین طرح‌های آماری ملی است.

وی با بیان اینکه در استان چهار محال و بختیاری همزمان با سایر استان‌های کشور سرشماری نفوش و مسکن به مرحله اجرا گذاشته می‌شود افزود: مهمترین نوآوری در اجرای سرشماری ۱۳۹۵، اجرای سرشماری به شیوه نوین الکترونیکی، حذف فرم کاغذی و جمع‌آوری اطلاعات به وسیله تبلت از طریق مراجعه حضوری به خانوارها و خوداظهاری از طریق پر کردن فرم خانوار در سامانه اینترنتی www.sarshomari۹۵.ir است.

وفایی با تاکید بر اینکه سرشماری سال ۹۵ در دو مرحله اجرا می‌شود یادآور شد: شیوه اول جمع‌آوری اطلاعات به شیوه اینترنتی است که از سه تا ۲۴ مهرآغاز می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری شیوه دوم اجرای سرشماری نفوس و مسکن را مراجعه حضوری ماموران آمارگیر به خانوارها دانست و ادامه داد: این مرحله از ۲۵ مهر آغاز و تا ۲۵ آبان سالجاری ادامه دارد.

وفایی بیان داشت: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ برای اولین بار از شیوه اینترنتی استفاده می‌شود و بالا بردن نرخ مشارکت در سرشماری اینترنتی در تعیین جایگاه استان در سطح کشور و ایران در سطح بین‌المللی اثر بسزایی دارد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 29797

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/29797/آغاز-سرشماری-عمومی-نفوس-مسکن-سوم-مهرماه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir