۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۲۹۷۴۰
رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری:

جهاددانشگاهی مصداقی عملی برای تبدیل ایده به پدیده است/ آموزش کوتاه‌مدت حلقه بایسته و شایسته آموزش در کشور است

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: در جهاد دانشگاهی پژوهش برای پژوهش معنایی ندارد و الزاما باید پژوهش منجر به یک پدیده شود و جهاد دانشگاهی مصداقی عملی برای تبدیل ایده به پدیده است.
جهاددانشگاهی مصداقی عملی برای تبدیل ایده به پدیده است/ آموزش کوتاه‌مدت حلقه بایسته و شایسته آموزش در کشور است
به گزارش جهانبین نیوز؛ وحید خلیلی اردلی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، در جمع خبرنگارارن اظهار کرد: جهاددانشگاهی باید نقش خود را در توسعه دانش‌بنیان و توسعه پایدار استان به طور جدی ایفا کند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به تعبیر رهبر معظم انقلاب مولود مبارک انقلاب است و به گفته ایشان باید حفظ شود ادامه داد: چالش اساسی ما در این استان این است که متاسفانه از جهاد دانشگاهی شناخت درستی صورت نگرفته و ما در این مدت سعی کردیم با کار و تلاش جهاد دانشگاهی را بشناسانیم.

خلیلی اردلی یادآور شد: فعالیت جهاد دانشگاهی در توسعه این استان ایفای نقش در سه حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ است و باید در این زمینه تقویت شویم.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه توسعه بدون آموزش معنا ندارد افزود: جهاد دانشگاهی قدیمی‌ترین و تنهاترین دانشگاه آموزش کوتاه‎‌مدت در کشور است و این مسئولیت بزرگی است که بر عهده ما قرار دارد و یکی از ویژگی‌های مهم و اساسی آن این است که این دانشگاه در طول زمان بوجود آمده است.

خلیلی اردل جهاد دانشگاهی را حلقه سوم آموزش عنوان و تاکید کرد: آموزش کوتاه‌مدت حلقه بایسته و شایسته آموزش در کشوراست و حوزه جهاددانشگاهی نهاد معتبری است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد ما در ۲۰ ماهه گذشته در این حوزه حرکتی جدی و با برنامه به سمت آموزش‌های تخصصی است و بر همین اساس در این مرکز موفق به دریافت مجوز برگزاری بیش از ۷۰ دوره تخصصی شده‌ایم که ۵۰ درصد آن‌ها مورد استقبال مردم قرار گرفته و قابل اجرا هستند.

خلیلی اردلی کلاس‌های کمک‌پرستاری، کارآفرینی، اشتغالزایی، آشنایی با طب سنتی، مراقبت از سالمندان و برنامه‌نویسی با موبایل را ازجمله دوره‌هایی که در جهاددانشگاهی برگزار شده دانست و عنوان کرد: بیش از ۱۵۰ دوره تخصصی، عمومی و اشتغال‌محور در جهاد دانشگاهی درحال اجرا است.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از فعالیت دو مرکز در شهرکرد، یک مرکز در بروجن، یک مرکز در فارسان و یک مرکزدر شهرستان سامان خبرداد و گفت: مرکز جهاددانشگاهی در شهرستان سامان هنوز افتتاح نشده و شهریور افتتاح خواهد شد.

وی به حضور ۱۰ هزار نفر در کلاس‌های جهاد دانشگاهی در سال ۹۴ اشاره و بیان داشت: آزمون‌های الکترونیکی سال گذشته برای ادارات توسط جهاد دانشگاهی انجام شد و نیز ۷۰ مورد آموزش مجازی راه‌اندازی و مردم در این مراکز حضور یافتند.

خلیلی به اجرای بیش از ۷۰ برنامه در یک سال گذشته در حوزه فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری این برنامه‌ها با روحیه جهادی و برنامه‌ریزی و مدیریت جهادی بوده است همچنین جهاد دانشگاهی در سال ۹۴ شعبه انتشارات خود را راه‌اندازی کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از کسب رتبه برتر توسط مرکز تخصصی افکارسنجی جهاد دانشگاهی در سال ۹۴ خبر داد و خاطرنشان کرد: گسترش پوشش فرهنگی از دانشگاه شهرکرد به سمت دانشگاه‌های دیگر استان یکی دیگر از فعالیت‌های این مرکز در این مدت است.

خلیلی اردلی کانون محیط زیست و کانون حقوق را دو کانون فعال در حوزه فرهنگی این مرکز دانست و گفت: اخیرا مرکز مطالعات آسیب‌شناسی خط و زبان فارسی در فضا مجازی به جهاد دانشگاهی معرفی شده و به تصویب رسیده است.

وی به حوزه معاونت پژوهش فناوری اشاره و افزود: ساختارهای لازم پژوهش را تاجایی هم‌خوان با قابلیت‌های چهارمحال و بختیاری بوده فراهم کرده‌ایم و موافقت کلی را برای فناوری اطلاعات و مرکز تخصصی برق گرفتیم همچنین مرکز تخصصی گردشگری و صنایع دستی را نیز خواهیم داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری به ارائه ۱۰ طرح در حوزه IT در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: سامانه گسترش پرتو داده‌های انرژی اتمی کشور توسط جوانان چهارمحال و بختیاری طراحی شد و این افتخار بزرگی است که جوانان ما در طرح‌های ملی مشارکت داشته‌اند و ما باید روحیه خودباوری را در جوانان تقویت کنیم.

خلیلی یادآور شد: در جهاد دانشگاهی پژوهش برای پژوهش معنایی ندارد و الزاما باید پژوهش منجر به یک پدیده شود و جهاد دانشگاهی مصداقی عملی برای تبدیل ایده به پدیده است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۲۶:۴۳

30 Dec 2019