۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۲۸۸۸۱
در چهارمحال وبختياري:

مدير کل زندان‌هاي استان خواستار حمايت از خانواده‌هاي زندانيان شد

مدير کل زندانهاي استان چهار محال و بختياري خواستار حمايت از خانواده هاي نيازمند زندانيان و زندانيان جرائم غيرعمد در زندانهاي استان شد.
مدير کل زندان‌هاي استان  خواستار حمايت از خانواده‌هاي زندانيان شد
به گزارش  جهانبین نیوز؛ به نقل از بام ايران خبر، مديرکل زندان‌ها و مديرعامل ستاد ديه چهارمحال و بختياري با فرماندار، امام جمعه و رئيس دادگستري شهرستان سامان ديدار داشتند که در اين ديدارها مديرعامل ستاد ديه استان نيز حضور داشت که ضمن قدرداني از مسئولين شهرستان سامان در برگزاري جشن گلريزان در سنوات گذشته، خواهان برگزاري جشن گلريزان کمک به آزادسازي زندانيان جرائم غيرعمد زندان‌هاي استان در سال جاري شد.

سيد محمد زمانيان گفت: در سال ۱۳۹۴ با برگزاري جشن گلريزان در شهرستان سامان بالغ‌بر ۱۱۰ ميليون ريال کمک توسط خيرين و نيکوکاران ساماني جمع‌آوري شد که اميدواريم اين روند در سال جاري نيز ادامه داشته و با برگزاري جشن گلريزان در شهرستان سامان، امسال شاهد حضور پرشور خيرين و جذب کمک‌هاي بيشتري باشيم.

وي در ادامه افزود: در سال گذشته ستاد ديه استان توانسته زمينه آزادي ۱۱۶ نفر از زندانيان جرائم غيرعمد زندان‌هاي استان را فراهم نمايد که پنج نفر از اين زندانيان مربوط به شهرستان سامان بوده که کمک قابل توجهي به آنها شده است.

مديرکل زندان‌هاي استان در اين ديدارها عنوان داشت: زندانيان جرايم غيرعمد افرادي هستند که بدليل بدهي و جرائم غيرعمد، هم‌رديف با سارقان و کلاهبرداران حرفه‌اي در زندان به سر مي‌برند که آزادي آنان نيازمند کمک خيران و مسئولان است.

سيد عبدالرحمن توفيقيان با اشاره به اينکه هر شخص زنداني يک صاحب حق دارد، افزود: بيشترين لطف به اين زندانيان، بخشش از سوي صاحبان حق است.

وي به ضرورت کمک به آزادي زندانيان جرائم غيرعمد اشاره کرد و گفت: با آزادي زندانيان، دو هدف عمده دنبال مي‌شود: اول اينکه اولياي دم و طلبکاراني که در تلفات و حوادث کارگاهي و حوادث غيرعمد آسيب ديده‌اند به حق خود برسند و ديگراينکه به برکت رضايت خانواده‌هاي اولياي دم، زندانيان نيز آزاد شوند و در کنار خانواده‌هاي‌شان باشند.

مديرکل زندان‌هاي استان افزود: هم‌اکنون بيشترين ميزان بدهي زندانيان استان مربوط به بدهي مالي است که اميد است با برگزاري جلسات با شاکيان توسط مددکاران زندان و ستاد ديه، امکان جلب حداکثر گذشت و سخاوت آنها فراهم شود.

وي برگزاري جلسات آموزشي و پيشگيري از ورود ناخواسته افراد به زندان با دستگاه‌هاي مربوطه، فرهنگ‌سازي براي ارتقاء سطح آگاهي افراد جامعه با برخي از مسائل مرتبط با تصادفات، نفقه، مهريه، چک با هدف کاهش آسيب‌هاي فردي و ناهنجاري‌هاي اجتماعي را از مهمترين برنامه‌هاي در دست اجرا دانست.

در اين ديدارها، مسئولين شهرستان سامان ضمن قدرداني از فعاليت‌هاي اصلاحي و تربيتي اثربخش صورت گرفته در سطح زندان‌هاي استان از تلاش و پيگيري مديرکل زندان‌ها، مسئولين انجمن حمايت زندانيان و مديرعامل ستاد ديه استان در رسيدگي به وضعيت خانواده زندانيان نيازمند و گرفتار و نيز فراهم نمودن زمينه آزادي زندانيان جرائم غيرعمد، قول مساعد دادند تا امسال نيز همانند دو سال گذشته بتوانند جشن گلريزان کمک به آزادسازي زندانيان جرائم غيرعمد زندان‌هاي استان در همزمان با سراسر استان در شهرستان سامان نيز برگزار نمايند.

گفتني است در اين ديدارها فيروز بابادايي مسئول حقوق شهروندي و مهدي چهل‌گردي ساماني مسئول روابط عمومي اداره کل زندان‌ها و روابط عمومي ستاد ديه استان نيز حضور داشتند.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۲:۴۰

26 Dec 2019