کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معصومه ابتکار در بروجن؛

دولت در امر محیط زیست خوب عمل کرده!

19 ارديبهشت 1395 ساعت 9:27

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: دولت یازدهم برای پیشرفت، معیشت و اشتغال جوانان تمام تلاش خود را به خرج خواهد داد تا معیشت پایدار و کشاورزی سازگار با اقلیم و مشاغل سازگار با محیط زیست فراهم شود.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، معصومه ابتکار در مراسم اهدا ديپلم ذخيرگاه زيست کره"تنگ صياد-بروجن" گفت: خوشبختانه نمونه موفقي از تلاش مردم براي احياء محيط زيست و تالاب گندمان را در اينجا شاهد هستيم.

وي، وضعيت تالاب گندمان را امروز با توجه به تلاش، همکاري و برنامه ريزي دولت رضايت بخش دانست و گفت: اين منطقه ظرفيت بسيار خوبي براي گردشگري، معيشت مردم و کشاورزي است.

ابتکار گفت: اميدواريم از اين الگو هاي موفق با توجه به غناي فرهنگ و مردم سخت کوش اين منطقه بتوانيم در ذخيره گاه زيست کره تنگ صياد سبزه کوه الگوي موفقي از معيشت پايدار و حفاظت از محيط زيست باشيم.

رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست کشور افزود: امروز در اينجا گرد هم آمديم تا اعلام کنيم منطقه تنگ صياد و سبزه کوه امروز به عنوان يک نماد جهاني و سرزميني با اقوام مختلف و معيشت هاي پايدار، کشاورزي، دامداري و صنعت براي حفاظت از محيط زيست تلاش خواهند کرد.

ابتکار افزود: ثبت اين منطقه در يونسکو به عنوان ذخيره گاه و اهدا ديپلم نشان دهنده ظرفيت ها و سرمايه هاي عظيم اين منطقه و در راس آن شما مردم که هميشه در پاي دفاع از کشور و انقلاب هستيد است.

وي با اشاره به آتش سوزي تالاب گندمان در سال ۸۸، گفت: در آن سال خسارت هاي بسيار زيادي بوجود آمد و تقريبا مي توان گفت منطقه نابود شد.

معاون رئيس جمهور ضمن بيان اين که امروز تالاب گندمان با همت مردم منطقه زنده است، گفت: امروز شما براي زندگي و مواهب خداوند قدم جلو گذاشتيد و خداوند هم برکات خود را براي شما نازل خواهد کرد.

ابتکار گفت: دولت يازدهم براي پيشرفت، معيشت و اشتغال جوانان تمام تلاش خود را به خرج خواهد داد تا معيشت پايدار و کشاورزي سازگار با اقليم و مشاغل سازگار با محيط زيست فراهم شود.

وي بيان کرد: گردشگري طبيعي که يکي از سرمايه هاي بزرگ اين منطقه است مي تواند يک فرصت استثنايي باشد و از اين جهت مشاغل و فعاليتهاي مختلفي براي مردم قابل تعريف است.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک


کد مطلب: 28585

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/28585/دولت-امر-محیط-زیست-خوب-عمل-کرده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir