کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی در صدر هیأتی 180 نفره وارد تهران شد

5 ارديبهشت 1395 ساعت 10:48

رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی در صدر هیأتی 180 نفره از مقامات بلند پایه سیاسی و اقتصادی، وارد تهران شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «جاکوب زوما» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در بدو ورود به تهران مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه قرار گرفت.

سفر رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی به ایران در چارچوب توسعه و گسترش روابط همه‌جانبه میان جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی، نقطه عطفی در روابط دو کشور محسوب می‌شود.

جاکوب زوما را در این سفر، هیأتی ۱۸۰ نفره از مقامات بلند پایه سیاسی و اقتصادی همراهی می‌کند.

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در این سفر درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با مقامات کشورمان گفت‌وگو می‌کند.

در دیدار روسای جمهور ایران و آفریقای جنوبی چند سند اقتصادی و تجاری نیز امضا می‌شود.

به گزارش فارس، قرار بود زوما ۱۰ اسفند سال گذشته (۱۳۹۴) به تهران سفر کند که این سفر به تعویق افتاد و حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص علت تعویق سفر «جاکوب زوما» رئیس جمهور آفریقای جنوبی به تهران، عنوان کرد: این سفر قرار بود در این هفته صورت گیرد و هیأت‌های مقدماتی آفریقا شامل ۶ هیأت به تهران سفر کرده و ۴ دور گفت‌وگوی مقدماتی برای فراهم کردن مقدمات سفر صورت گرفته بود، در آستانه انجام سفر به دلیل امر فوق‌العاده‌ای که در قاره آفریقا اتفاق افتاد و تشدید بحران داخلی بروندی و تعهدات زوما به عنوان رئیس اتحادیه آفریقا، سفر به تهران به تعویق افتاد و رئیس جمهور آفریقای جنوبی قرار شد در رأس هیأت آفریقایی به بروندی سفر کند تا بحران داخلی در این کشور مهار و از تشدید آن به بحرانی عمیق جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه دولت آفریقای جنوبی درخواست کرد که به علت پدید آمدن این مسئله، این سفر به تعویق بیفتد، ادامه داد: گفت‌وگوها بین ایران و آفریقای جنوبی برای تاریخ جایگزین در حال انجام است و امیدواریم این سفر به زودی انجام شود.

سفر رئیس جمهور آفریقای جنوبی بعد از ۳۷ سال به تهران انجام می‌شود. در آبان ماه سال گذشته «سِیریل رامافوزا» معاون اول رئیس‌ جمهور آفریقای جنوبی به دعوت رسمی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در صدر هیأتی عالی‌رتبه به تهران سفر کرد و در این سفر مقدمه سفر رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی به تهران را فراهم کرد.

هیأت همراه معاون رئیس‌جمهور آفریقا متشکل از ۱۶۰ بازرگان و صاحبان صنایع و سرمایه این کشور بودند که با همتایان ایرانی خود در بخش خصوصی دیدار کردند.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 28381

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/28381/رئیس-جمهوری-آفریقای-جنوبی-صدر-هیأتی-180-نفره-وارد-تهران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir