۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۲۸۲۵۵
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختیاری:

غار سراب اميدآباد در چهارمحال و بختیاری ثبت ملي شد

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختیاری گفت: اثر طبيعي و ارزشمند غار سراب اميدآباد در شهرستان فارسان به شماره ۳۰۰ به تاريخ ۵/۱۲/۱۳۹۴ در فهرست ميراث طبيعي ملي کشور به ثبت رسيد.
غار سراب اميدآباد در چهارمحال و بختیاری ثبت ملي شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، بهمن عسگري مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختیاری از ثبت اثر طبيعي غار سراب اميدآباد در فهرست آثار ملي ايران خبر داد و اظهار داشت: اين اثر به شماره ۳۰۰ به تاريخ ۵/۱۲/۱۳۹۴ در فهرست ميراث طبيعي ملي کشور به ثبت رسيد.

وی با بيان اينکه اثر طبيعي غار سراب اميدآباد واقع در چهارمحال و بختياري، شهرستان فارسان، بخش مرکزي، دهستان ميزدجو روستاي اميد آباد مي‌باشد افزود: اين غار در آهک‌هاي کرتاسه توسعه پيدا کرده که عمدتا رخساره آهکي و دولوميتي ژوراسيک دارند و در بالاي آن مارن‌هاي زرد و قهوه‌ايي رخ نمود دارد.

عسگري سوادجاني با اشاره به اينکه دهانه اصلي اين غار (طبقه دوم) حدود ۵۰ متر بالاتر از چشمه سراب سمت چپ و در ارتفاع حدود ۲۴۰۰ متر قرار دارد و به اعتقاد کارشناسان طول شناخته شده غار ۶۵۰ متر مي‌باشد افزود: غار مذکور دو طبقه دارد که بين ۱۵ تا ۲۵ متر اختلاف ارتفاع دارند.

چهارمحال و بختياري در حال حاظر داراي ۷ اثر طبيعي ثبت شده در فهرست آثار ملي ايران مي‌باشد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۸:۵۱

26 Dec 2019