۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۲۸۲۳۶
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

19 درصد از واحدهای صنایع کوچک در کشور تعطیل شده‌اند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: ۱۹ درصد واحدهای صنایع کوچک هم در شهرک‌های صنعتی و هم در خارج از آن، ۱۸ درصد صنایع متوسط و ۱۱ درصد صنایع بزرگ تعطیل هستند که باید در رفع این مشکل اقدام کنیم.
19 درصد از واحدهای صنایع کوچک در کشور تعطیل شده‌اند
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: باتوجه به شعار سال حرکتی را از همین ماه‌های ابتدایی آغاز کرده‌ایم و جلسه‌ای باحضور معاون اول رئیس‌جمهور به‌عنوان فرمانده اقتصادی کشور، استانداران و همه افراد مؤثر در این زمینه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در این چارچوب آنچه که تأکید رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور مبنی‌بر خروج کشور از رکود و ایجاد رونق بود کارگروه ایجاد رونق در بنگاه‌های کوچک صنعتی و معدنی طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی ایجاد شده است ادامه داد: برای تحقق برنامه‌های دولت در سال جاری باید همه در تعامل صمیمانه باهم حرکت کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: آنچه که در متن جامعه و زندگی اقشار کم‌درآمد تحول ایجاد می‌کند همین صنایع کوچک است و اهداف اصلی از این نشست معرفی طرح رونق در صنایع کوچک و متوسط، تشکیل کارگروه، ارائه فرایند پیشنهادی، ارائه مشوق‌ها و درخواست ارائه گزارش به دبیرخانه اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور توسعه صنایع کوچک، حمایت و ایجاد زیرساخت‌های صنایع کوچک را ازجمله مأموریت‌های این سازمان معرفی و خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین رویکردهای این سازمان توسعه زیرساخت‌های صنعتی و حمایت از صنایع کوچک است.

یزدانی افزود: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری بر خروج کشور از رکود اقتصادی و به‌منظور ایجاد رونق در طرح‌های نیمه‌تمام واحدهای کوچک و متوسط برنامه‌هایی برای سال ۹۵ پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: از مجموع ۸۷ هزار واحد صنعتی موجود در کشور ۳۷ هزار واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر بوده که در حال حاضر از این ۳۷ هزار ۷ هزار واحد تعطیل هستند.

وی به پایش صورت گرفته در وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره و اضافه کرد: طبق نتایج به دست آمده از این پایش، ۱۹ درصد واحدهای صنایع کوچک هم در شهرک‌های صنعتی و هم در خارج از آن، ۱۸ درصد صنایع متوسط و ۱۱ درصد صنایع بزرگ تعطیل هستند که باید در رفع این مشکل اقدام کنیم.

یزدانی افزود: در سال ۹۵ با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تدابیری که در مجموعه دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اندیشیده شده برای ۹ هزار واحد صنایع کوچک و متوسط و واحدهای نیمه‌فعال در مجموع ۱۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حمایت خارج از برنامه معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور برای راه‌اندازی واحدهایی که مشکل دارند متناسب با شعار سال ادامه داد: ۴۰ هزار میلیارد ریال از این اعتبارات مربوط به راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام است.

وی به پیش‌بینی این منابع برای حمایت خارج از برنامه معمول این سازمان اشاره و گفت: این پیش‌بینی برای این است که بتوانیم با یک اقدام شایسته و متناسب با شعار سال واحدهای دارای مشکل را راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور از ایجاد ۱۹۰ هزار شغل جدید علاوه‌بر واحدهایی که قرار است طبق برنامه‌ها به وجود آید با راه‌اندازی این واحدها خبر داد و اضافه کرد: در کشور بیش از ۹۹ هزار طرح صنعتی داریم که در این طرح پیش‌بینی شده است.

وی از حمایت این سازمان از طرح‌هایی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند خبر داد و خاطرنشان کرد: برای حمایت از طرح‌ها ۲ هزار طرح صنعتی پیش‌بینی شده است.

یزدانی بیان داشت: منابع تسهیلات هم در کارگروه‌ها در وزارتخانه و هم در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح و بخشی از منابع از محل تسهیلات بانکی و بخشی دیگر در قالب حمایت‌های دیگری مانند صندوق ضمانت صنایع کوچک ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در جهت رونق بازار و حمایت از صنایع کوچک گفت: برای دریافت این تسهیلات نیازی به مراجعه به بانک نیست و از محل صندوق تحقیقات الکترونیک با صندوق ضمانت تعامل برقرار می‌شود.

وی از فعالیت ستادی در استان‌ها در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی به فرماندهی استانداران خبر داد و بیان داشت: کارگروه‌های تخصصی در حوزه صنعت، معدن و تجارت وظیفه شناسایی واحدها را بر عهده دارند که این کار را از ابتدای سال آغاز کرده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: بعد از شناسایی واحدها و ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی به بانک‌ها و دستورالعمل‌هایی که توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود کار اجرایی آغاز می‌گردد و امیدواریم امسال با همگرایی و هم‌دلی موجود در مجموعه کشور سال بانشاطی در صنعت داشته باشیم تا بتوانیم واحدهای راکد و با ظرفیت پایین تولید را رونق بخشیم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۰:۳۷

26 Dec 2019