کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

تفکر اقتصادی مادران در پیشبرد اقتصاد مقاومتی موثر است

23 فروردين 1395 ساعت 10:21

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: اگر مادر خانواده به عنوان مدیر زندگی و خانواده تفکر اقتصادی داشته باشد و بتواند از حداقل درآمدها، حداکثر استفاده را داشته باشد این خانواده موفق است.


حجت الاسلام والمسلمین یدالله رحمانی، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز، با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، اظهار داشت: به یقین تحقق شعار امسال نیازمند وحدت و انسجام همه بخش های کشور است.

وی افزود: این نامگذاری نشان دهنده نگاه عمیق و مدبرانه مقام معظم رهبری به امور کشور است و تکلیف را بر همگان مشخص نمود.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این که حوزه و روحانیت نیز در عرصه تبلیغ با همه توان و ظرفیت خود در جهت تحقق رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب تلاش خواهد کرد، تصریح کرد: حوزه و روحانیت همواره ثابت کرده در تحقق منویات مقام معظم رهبری پیشگام بوده است.

رحمانی، مهم ترین رسالت حوزه های علمیه را تبلیغ اصول و ارزش های اسلامی و تبیین فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در جامعه دانست و ابراز داشت: به یقین اقدام و عمل در اقتصاد اسلامی به دلیل ضرورت آن در جامعه از اصول و ارزش ها در سال جاری است که پرداختن و تبلیغ آن برای حوزه های علمیه یک واجب شرعی است.

وی با اشاره به این که مبلغان دینی و روحانیت در منابر و خطابه های خود به حتم دغدغه های رهبری فرزانه انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی را تبیین خواهند کرد، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان مرجع فکری جامعه نقش بسیار مهمی در تبلیغ و تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی در جامعه خواهد داشت.

رحمانی در پاسخ به سؤالی درباره نقش حوزه های علمیه در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: حوزه های علمیه با تبیین سبک زندگی اسلامی به مردم و ارشاد و کمک آن ها و سوق دادن مردم به پرهیز از اسراف می توانند نقش مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

وی ادامه داد: وقتی سبک زندگی مشخص باشد و زندگی، زندگی اسلامی در خانواده ها باشد آن اقتصاد مقاومتی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است دور از دسترس نیست.

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی سختی های خاص خود را دارد و اگر خانواده اسراف نکند و هر فرد سبک زندگی اسلامی را رعایت کند می تواند در حد خود به تولید و اقتصاد کشور کمک کند.

این مقام مسmول با اشاره به این که تکامل جامعه در سایه حضور بانوان در کنار آقایان در عرصه های مختلف است، ابراز داشت: به یقین در تحقق شعار امسال خانواده حرف اول و آخر را می زند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شعاری را که رهبر معظم انقلاب مطرح کرده است یک نظر شخصی نیست، بلکه نظری کاملا علمی، فنی، اجتماعی و فلسفی است که در عقبه این شعار خیلی مسائل را در برگرفته است، اظهار داشت: در جامعه ۸۰ میلیون نفری ایران، مدیریت خانه ها بر عهده خانم ها است و نقش آقایان در بیرون از خانواده است و مسأله اقتصاد هم یکی از مسائل مهم و اساسی در نظام جوامع بشری است.

رحمانی نقش مهم بانوان را در اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: اگر مادر خانواده به عنوان مدیر زندگی و خانواده تفکر اقتصادی داشته باشد و بتواند از حداقل درآمدها، حداکثر استفاده را داشته باشد این خانواده موفق است اما اگر مدیر خانوداده تفکر اقتصادی نداشته باشد و هزینه ها و خریدهای غیر ضروری داشته باشد، این خانواده محکوم به شکست است.

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که نقش طلاب و روحانیان زن در تحقق اقتصاد مقاومتی غیرقابل انکار است، افزود: طلاب و روحانیان خواهر می توانند الگوی کاملی برای سایر زنان جامعه در راستای مدیریت درست و اداره مطلوب امور اقتصادی زندگی باشند.

وی خاطرنشان کرد: تنظیم مطالبات مادی زندگی و تولید بیشتر و تعادل در مصرف و مخالفت با تجملات در جامعه می تواند مهم ترین رسالت طلاب خواهر در جهت تحقق شعار سال باشد که باید به آن توجه جدی شود.

رحمانی تاکید کرد: امروزه دفاع از کیان و حدود اقتصادی کشور و محافظت از منابع و سرمایه ها در مقابل تهاجم دشمن همچون دوران دفاع مقدس وظیفه همگانی است و به همین دلیل رهبری انقلاب فرمان تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی را صادر کردند.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 28199

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/28199/تفکر-اقتصادی-مادران-پیشبرد-اقتصاد-مقاومتی-موثر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir