۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۲۸۰۳۲
براي اولين بار در چهارمحال و بختياري صورت گرفت:

محيط‌زيست چهارمحال و بختياري براي اولين بار اقدام به جمع‌آوري و کمپوست‌هاي سبزه‌هاي نوروزي نمود

مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري گفت: محيط زيست چهارمحال و بختياري براي اولين بار در استان اقدام به جمع‌آوري و کمپوست سبزه‌هاي نوروزي نمود.
محيط‌زيست چهارمحال و بختياري براي اولين بار اقدام به جمع‌آوري و کمپوست‌هاي سبزه‌هاي نوروزي نمود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر، شهرام احمدي مديرکل محيط زيست چهار محال و بختياري اظهار کرد: هدف از جمع‌آوري کمپوست‌هاي نوروزي جلوگيري از آلودگي و برهم زدن نظم اکوسيستم‌هاي طبيعت بود.

وي افزود: در اين طرح بسته‌هاي تشويقي در ارتباط با تحويل سبزه هم استاني‌ها نيز درنظر گرفته شده بود.

احمدي تصريح کرد: انتخاب محل اسکان در اماکني که پوشش گياهي کمتري دارد، جلوگيري از لگدمال شدن گياهان و شکستن سرشاخه‌هاي درختان، رها نکردن ماهي قرمز در منابع آبي طبيعي، استفاده از اجاق گاز و عدم ايجاد آتش در محيط‌هاي داراي پوشش گياهي، بازگرداندن زباله‌هاي توليد شده به محل‌هاي جمع‌آوري زباله و خودداري از رها کردن آنها در طبيعت به هر شکل، عدم ايجاد سر و صدا و برهم زدن امنيت و آرامش حيات وحش و همکاري با مامورين اجرايي دستگاه‌هاي متولي حفظ محيط زيست و منابع طبيعي از جمله توصيه‌هاي مديرکل حفاظت محيط زيست استان به طبيعت‌ گردان بود.

وي با اشاره به نقش محوري مردم در حفظ محيط زيست اظهار داشت: هم‌استاني‌هاي عزيز مي‌توانند با کمي دقت نظر و رعايت اخلاق طبيعت‌گردي، ضمن بهره‌مندي از موهبت‌هاي الهي، مانند يک محيط‌بان، حافظ طبيعت و محيط زيست زيباي استان باشند.

مديرکل حفاظت محيط زيست در ادامه از اجراي برنامه‌هاي پاکسازي با عنوان به استقبال بهار در مناطق تحت مديريت و مناطق آزاد با همکاري ديگر گروه‌ها، همچون گروه‌هاي کوهنوردي، سازمان‌هاي مردم‌نهاد زيست محيطي، مدارس و دستگاه‌هاي دولتي با هدف فرهنگ‌سازي و حفظ سرمايه‌هاي طبيعي خبر داد و تصريح کرد: چادرهايي با نشان محيط زيست در مبادي ورودي شهرها و نقاط گردشگري در استان برپا شده بود تا با توزيع اقلام فرهنگي- آموزشي خانوده‌ها را با نحوه حفاظت بهتر از محيط زيست آشنا کند.

احمدي بيان داشت: تشويق اعضاي خانواده به گرفتن عكس در طبيعت و عكاسي از حيات‏ وحش، پرندگان، حشرات و عرصه‌ها و چشم‌اندازهاي طبيعي و نيز نقاشي كودك و نوجوانان و انشاء و مقاله محيط زيستي در طول مسافرت و برگزاري مسابقه از ديگر برنامه‌هاي اين اداره کل بوده است.

وي ادامه داد: تهيه و توزيع كيسه‌هاي زباله پارچه‌اي كه داراي نشان محيط زيست و شعار مناسب مي‏‌باشند جهت تحويل به طبيعت‌گردان و انجام تبليغات محيطي مناسب در جهت حفظ محيط زيست، همچنين توزيع نهال و بروشور کاشت بلوط در برخي ايستگاه‌هاي نوروزي در راستاي فرهنگ‌سازي حفظ جنگل‌هاي بلوط از ديگر برنامه‌هاي اعلام شده از سوي مديرکل حفاظت محيط زيست در روز انس با طبيعت بوده است که صورت گرفت.

شهرام احمدي از راه‌اندازي سامانه ارسال پيام صوتي و ارسال پيام براي اولين بار در اين روز سخن گفت و افزود: با دو شعار "هر ايراني يک محيط‌بان" و "هر سبزه يک کمپوست" در اين روز بياييم ديده‌بان طبيعت سرزمين خود باشيم و براي حفظ محيط زيست سرزمين پهناورمان ايران، همه احساس مسئوليت کنيم.

وي سامانه ۱۵۴۰، تلفن ۰۳۸۳۲۲۲۳۵۷۲، پاسگاه‌هاي محيط‌باني و گشت‌هاي ويژه در اين روز را آماده دريافت گزارشات مردمي در ارتباط با تخلفات و حوادث زيست محيطي اعلام و ابراز اميدواري کرد که مردم فهيم استان و گردشگران عزيز نوروزي در اين روز نهايت استفاده از طبيعت بسيار ديدني استان را ببرند و درنهايت با کمترين اثر تخريبي در اين محيط‌هاي طبيعي سالي سرشار از موفقيت و به‌روزي داشته باشند.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۰:۰۹

27 Dec 2019