۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۲۷۹۸۲
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران خبرداد

تعیین و تکلیف افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی در 15 فروردین/ کرایه‌ها با تایید فرمانداری افزایش می‌یابد

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: در 15 فروردین اولین دستور جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی است.
تعیین و تکلیف افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی در 15 فروردین/ کرایه‌ها با تایید فرمانداری افزایش می‌یابد
به گزارش جهانبین نیوز؛ اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال ۹۵، اظهار داشت: هر ساله افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی مورد توجه مدیران استانی و کشوری بوده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعرفه‌ها به خصوص در بخش حمل و نقل عمومی آثار روانی تورمی در کشور دارد اظهار داشت: شورا و شهرداری تهران در نظر دارد که تا جایی که امکان‌پذیر است تعرفه‌ها را بر اساس نرخ عمومی تورم افزایش دهد واین افزایش نیز بر اساس قوانین مصوب می‌شود.

شاکری بیان داشت: دولت نیز افزایش تعرفه‌های مختلف مانند آب، برق، گاز، تلفن و ... را در نظر دارد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما در اواخر سال ۹۴، متناسب با نرخ عمومی تورم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کرایه حمل و نقل عمومی را افزایش دادیم که بر این اساس کرایه تاکسی و بخش خصوصی اتوبوسرانی ۱۵ و مترو و اتوبوس‌های شهرداری ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: پس از تصویب در کمیته عمران مصوبه افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی به صحن شورا رفت که موضوعاتی تکمیلی مطرح شد. هر باره در افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی درصد افزایش کرایه‌ها تبدیل به مقداری پول خرد می‌شود و اختلافاتی بین رانندگان و مسافران ایجاد خواهد شد که به دنبال آن هستیم در اسرع وقت تاکسی‌ها به سیستم الکترونیک دریافت کرایه وصل شوند.

شاکری افزود: نهایتا در صحن شورا به جای درصد افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی پیشنهاد اضافه کردن مبلغی را به کرایه‌ها دادند که حدودا در مسافت‌های طولانی ۱۰۰ تومان و در مسافت‌های کمتر ۵۰ تومان است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: در ۱۵ فروردین اولین دستور جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی است که اگر با پیشنهاد شورای شهر فرمانداری موافقت نکند کرایه‌ها به میزان ۱۵ و ۱۰ درصد برای بخش عمومی و بخش خصوصی و تاکسی‌ها افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: فرمانداری و استانداری مایل نیستند در ابتدای سال کرایه‌ حمل و نقل عمومی افزایش یابد و تا زمانی که فرمانداری ابلاغ نکند حق افزایش کرایه‌ها را نداریم.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۶:۵۹

3 Jan 2020