۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۲۷۷۹۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری؛

جدایی هیات‌های مذهبی از انقلاب توطئه دشمنان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:جدا کردن هیات از انقلاب یکی از توطئه‌هایی است که دشمنان اسلام در پی آن هستند اما باید هیات های مذهبی پیوند خود را با انقلاب محکم‌تر سازند تا بتوانند نقشه‌های دشمنان را نقش‌بر آب کنند.
جدایی هیات‌های مذهبی از انقلاب توطئه دشمنان است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فلسفه‌های هیأت‌ها، مردمی بودن آن‌ها است و از همین‌رو نباید شائبه دولتی بودن در هیئات‌ها بوجود آید چون اگر جنبه مردمی بودن آن حفظ نشود یک آسیب محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مردمی بودن یکی از ویژگی‌های فرهنگ تشیع است اضافه کرد: یکی از وظایف تبلیغات اسلامی سازماندهی هیئات مذهبی است و برای جلوگیری از پیرایه‌ها و بدعت‌ها، شورای هیئات مذهبی تشکیل می‌شود.

مرتضوی افزود: می‌توان گفت هیأت‌ها ظرفیت و فرصت خوبی هستند و این هیات‌ها موظفند معارف دین را با آسان‌سازی در دسترس مردم قرار داده که فرصت مناسبی برای اشاعه اسلام غدیری در برابر اسلام سقیفه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری مدیریت و برنامه‌ریزی مراسم‌های مذهبی مانند جشن‌ها و مراسم‌های عزاداری را از جمله وظایف هیات‌های مذهبی عنوان و خاطرنشان کرد: نباید عمل هیات‌های مذهبی به گونه‌ای باشد که مردم عزاداری را تنها وظیفه هیات بدانند.

وی افزود: جدا کردن هیات از انقلاب یکی از توطئه‌هایی است که دشمنان اسلام در پی آن هستند اما باید هیات های مذهبی پیوند خود را با انقلاب محکم‌تر سازند تا بتوانند نقشه‌های دشمنان را نقش‌بر آب کنند.

مرتضوی نظام اسلامی را جرقه‌ای از نهضت عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: هیات جدای از انقلاب نیست و باید این هیات‌ها در روز ۲۲ بهمن و قدس هم حضور فعال و پررنگ داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: اخلاص را می‌توان به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم برای هیات‌های مذهبی برشمرد و از همین‌رو باید جنبه بصیرت بر جنبه احساسی غلبه کند که نیازمند آموزش است.

مرتضوی اضافه کرد: باید شورای هیات مردمی باشد و امور شورا باید با کمک‌های مردمی پیش رود چون برگزاری برخی از مراسم‌ها آن هم با بودجه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست.

وی یادآور شد: شناسایی هیات‌های مذهبی و الگو قرار دادن آن‌ها یکی از الزامات است و باید هیات به‌روز باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه حضور دین در لایه‌های جامعه لازم و ضروری است گفت: به همین دلیل باید از ظرفیت بالای هیات‌های مذهبی در این مورد استفاده کرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۰:۴۴

27 Dec 2019