۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۲۷۷۶۱
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و چهارمحال و بختیاری:

جاذبه‌های طبیعی چهارمحال و بختیاری در انتظار ثبت یونسکو

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و چهارمحال و بختیاری گفت: لاله‌های واژگون و رشته کوه‌های زردکوه چهارمحال و بختیاری در انتظار ثبت آثار یونسکو قرار گرفته‌اند.
جاذبه‌های طبیعی چهارمحال و بختیاری در انتظار ثبت یونسکو
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر، بهمن عسگري سوادجانی مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان از تکميل پرونده لاله‌هاي واژگون در چهارمحال و بختياري در ليست انتظار ثبت يونسکو خبر داد و اظهار داشت: لاله‌هاي واژگون فيزيکي از گل‌هاي نادر در دنياست که مشهورترين دشت آن در اين استان با مساحت ۳۷۹ هکتار در شهرستان کوهرنگ مي‌باشد.

وي با بيان اينکه منظره طبيعي زيبا و استثنايي در دشتي وسيع مي‌باشند افزود: اين دشت مهم‌ترين زيستگاه طبيعي حفاظت از تنوع زيستي نيز به شمار مي‌رود.

عسگري سوادجاني با اشاره به اينکه لاله‌هاي واژگون در بر گيرنده گونه‌هاي خاصي است که از لحاظ علمي و حفاظتي داراي ارزش جهاني مي‌باشند گفت : اين پرونده پس از بررسي و تکميل شدن در فهرست موقت يونسکو براي ثبت قرار گرفت.

رشته کوه‌هاي زردکوه چهارمحال و بختياري در انتظار ثبت يونسکو

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان از تکميل پرونده رشته کوه‌هاي زردکوه، مجموعه کوهستان‌هاي بلند و سر به فلک کشيده از رشته کوه زاگرس مرکزي، حدفاصل دو رودخانه بزرگ کوهرنگ و بازفت در چهارمحال و بختياري در ليست انتظار ثبت يونسکو خبر داد و اظهار داشت : منحصر به فرد بودن رشته کوهها، دارا بودن گونه هاي گياهي دارويي و خوراکي از قبيل کرفس کوهي و قارچ وحشي و وضعيت سکونت‌گاهيش براي اقوام بختياري در زمان کوچ از مهمترين معيارهاي ثبت اين اثر در فهرست آثار يونسکو به شمار مي‌روند.

بهمن عسگري سوادجاني با بيان اينکه معيارهاي مورد اشاره جزء مصداق‌هاي بند ۷۷ کنوانسيون ثبت آثار يونسکو به شمار مي‌روند افزود : اين پروند پس بررسي و تکميل شدن در فهرست موقت يونسکو براي ثبت قرار گرفت.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۹:۲۹

27 Dec 2019