کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری:

باید شعار عدالت محوری در عمل به معنای واقعی کلمه در جامعه رواج داشته باشد

4 اسفند 1394 ساعت 9:22

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: اگر می خواهید انقلاب و نظامی که خدای متعال به شما عطا کرده حفاظت و حراست بشود باید شعار عدالت محوری در عمل به معنای واقعی کلمه در جامعه رواج داشته باشد.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: حق مداری و صیانت و ایستادگی پای حق از دغدغه‌های یک انسان مومن متقی است.

وی تصریح کرد: کسانی که در مکتب آموزه‌های اسلامی و قرآنی پرورش یافته‌اند، قطعا پای حق ایستادگی می کنند اما آن هایی که در دامن مکتب و ارزش ها رشد پیدا نکردند در دفاع از حق سست هستند.

امام جمعه شهرکرد منشأ ریزش ها و رویش های انقلاب را نیز از میزان حق مداری و تبعیت آن ها از مسیر حق دانست و گفت: تربیت ناصحیح منجر به فاصله گرفتن از حق و کوتاه آمدن در برابر دشمن و ستم کاران خواهد شد.

نکونام پیروی از هواهای نفسانی را خطری بزرگ برای جامعه اسلامی خواند و افزود: کسانی که به دنبال سیاسی بازی، جناح گرایی، تکبر و منیت باشند جامعه را دچار تفرقه و دودستگی می کنند که یکی از دغدغه ها و نگرانی های رهبر معظم انقلاب نیز گرفتار شدن جامعه به همین مسائل و غافل شدن از أمور کلیدی و اساسی است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اگر جامعه به سمت گرایش های دنیوی و زندگی اشرافی و مادی سوق داده شود قطعا با آسیب ها و خطرات جدی مواجه خواهد شد، تاکید کرد: عدالت محوری یعنی آن که مراقب باشید کشور به موقعیتی برای ثروت اندوزی یک عده افراد سودجو و منفعت طلب تبدیل نشود که بتوانند به وسیله این دارایی ها و امکانات افراد را برای خود بخرند و در مقابل انقلاب و ارزش ها را بفروشند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به تلاش اکثر جناح ها و گروهای سیاسی برای جایگزین کردن توسعه به جای عدالت تصریح کرد: متأسفانه عدالت محوری برای بسیار از گروها و جناح سیاسی در داخل کشور مهم نیست بلکه آن چه که برای آن ها بیش از همه اهمیت دارد، توسعه محوری است که این روش هم مورد قبول امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری نبوده و نیست.

وی تاکید کرد: اگر می خواهید انقلاب و نظامی که خدای متعال به شما عطا کرده حفاظت و حراست بشود باید شعار عدالت محوری در عمل به معنای واقعی کلمه در جامعه رواج داشته باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر این که از گفتن حقایق و واقعیت ها نباید خسته شد تصریح کرد: قطعا این گفتمان‌ها و بیان واقعیت‌ها و حقایق در بالا بردن بصیرت و هوشیاری و در تصمیم گیری ها و انتخاب افراد اصلح در انتخابات پیش رو بسیار مهم و نقش آفرین خواهد بود.

نکونام گفت: به تعبیر بسیار مهم و قابل توجه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان که فرمودند«من از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد» نشان می دهد علیرغم این که رهبری مسائل و دغدغه ها را مدام و مستمر بیان می کنند اما همچنان یک عده نسبت به این دغدغه ها و فرمایشات بی اعتنا هستند اما رهبری همچنان می فرمایند که من از گفتن حق خسته نخواهم شد.

امام جمعه شهرکرد بدعت گذاری ها را یکی دیگر از خطرات و آفت های بزرگ انقلاب برشمرد و تصریح کرد: استکبار ستیزی جزء شاخصه های اصلی دین مبین اسلام است که کم رنگ شدن و گرفتن روحیه استکبار ستیزی مصداق بارز همین بدعت گذاری در درون جامعه است.

وی به انتخابات سرنوشت ساز ۷ اسفند ماه اشاره کرد و گفت: در این انتخابات حضور گسترده ، آگاهانه و با بصیرت مردم و جریان‌های مؤمن، انقلابی و سرزنده که انقلاب را درک کنند، اهمیتی ویژه دارد.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 27541

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27541/باید-شعار-عدالت-محوری-عمل-معنای-واقعی-کلمه-جامعه-رواج-داشته-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir