کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهارمحال و بختياري:

روند انتخابات مجلس بايد از افراط وتفريط دور باشد

28 بهمن 1394 ساعت 10:39

استاندارچهارمحال و بختياري در توصيه‌اي به شهروندان و هواداران نامزدهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي پرهيز از افراط و تفريط را در روند اين انتخابات مورد تاكيد قرار داد.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ایران خبر، قاسم سليماني دشتكي شامگاه سه شنبه در نشست شوراي آموزش و پرورش استان، با تشريح برخي رفتارهاي همراه با افراط و تفريط در انتخابات‌هاي گذشته افزود: در انتخابات بايد مسئولان و ديگر دست‌اندركاران، زمينه انتخاب فرد اصلح و داراي برنامه را براي مردم فراهم سازند.

وي با تاكيد بر دقت در انتخاب فرد اصلح براي جلوگيري از افراط و تفريط، افزود: برخي مشغول خط و نشان كشيدن هستند و بجاي ارائه طرح و برنامه، عوام‌فريبي را در دستور كار قرار داده‌اند كه بايد ماهيت اين‌گونه افراد براي راي‌دهندگان آشكار شود.

وي گفت: از ۱۴۶ نفر داوطلب انتخابات مجلس دهم در این استان ۷۴ نفر تائيد صلاحيت شده و به اين رقابت راه يافتند.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: باتوجه به نزديك شدن زمان انتخابات و داغ شدن فضاي شايعه در خصوص انصراف برخي نامزدان، اخبار موثق در اين زمينه را فرمانداران اعلام مي‌كنند و مردم گوش به شايعات ندهند.

سليماني دشتكي افزود: هم‌اكنون در حوزه‌هاي انتخابيه مختلف استان تعداد زيادي داوطلب تائيد صلاحيت شده‌اند و بايد در انتخابات به دور از گروه و جناح‌گرايي به كساني راي داده شود كه كارايي و توانمندي داشته باشند.

وي از شهروندان خواست در اين انتخابات به افرداي راي دهند كه به دنبال باج‌خواهي نبوده و عامل ديگران نباشند.

وي در خصوص دوران پساتحريم نيز گفت: در اين دوره، برنامه‌ريزان كشور بايد بدون غوغاسالاري و جوسازي از فرصت ايجاد شده براي كشور به خوبي استفاده كنند.

استاندار چهارمحال و بختياري با تحليل فرصت‌هاي از دست رفته و كسب شده در دوره‌هاي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: مجلس اول و دوم باوجود اينكه در اوايل انقلاب اسلامي بود و اشراف زيادي به مسائل سياسي، قانون‌گذاري، عمراني و بين‌المللي وجود نداشت اما از بهترين دوره‌هاي مجلس شوراي اسلامي كشور بود.

وي گفت: در مجلس‌هاي گذشته نقاط ضعف و قوت و افراط و تفريط‌هايی وجود داشت به طوري كه در مجالس اخير به صورت افراطي از دولت حمايت يا انتقاد مي‌شد.

سيلماني دشتكي افزود: در سال‌هاي قبل از دولت يازدهم اعتبارات به سمت بيراهه رفت و با توجه به درآمدهاي زياد كشور، تخلفاتي صورت گرفت اما نمايندگان مجلس نتوانستند از اين تخلفات پيشگيري و توسعه كشور را به سمت درست هدايت كنند.

وي انتقاد سازنده را از راه‌هاي دستيابي به برنامه دانست و تاكيد كرد: با انتقاد سازنده، مسئولان به اشتباهات خود پي مي‌برند ولي در برخي مواقع انتقادات به جا نبوده و بيشتر رويكرد تخريبي داشته است.

سليماني دشتكي اظهار داشت: كساني كه قبلا واردات هرچيزي را تحميل و تائيد كرده و اقتصاد مملکت را به نابودي كشاندند در پسابرجام نسبت به اجاره به شرط تمليك هواپيما هم ابراز نارضايتي مي‌كنند.

وي همچنين نقش فرهنگيان و خانواده بزرگ آموزش و پرورش را در سرنوشت كشور مهم دانست و افزود: تاكنون فرهنگيان در همه عرصه‌ها، جلودار بوده‌اند و اميد است در اين انتخابات نيز حضور آگاهانه داشته باشند.

وي از اختصاص ۱۰ ميليارد ريال اعتبار از محل ماده ۱۲به آموزش و پرورش استان خبرداد و گفت: تاكنون ۳۰ درصد اين اعتبار براي رفع مشكلات جاري از جمله هزينه‌هاي آب، برق، گاز و خدمات اختصاص داده شده است.

انتهای پیام1026ج /530ب


کد مطلب: 27447

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27447/روند-انتخابات-مجلس-بايد-افراط-وتفريط-دور-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir