کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر منابع آب و محیط زیست کشور الجزایر:

وجه اشتراک ایران و الجزایر، نزدیکی دو کشور را در زمینه سدسازی به همراه دارد

28 بهمن 1394 ساعت 8:49

وزیر منابع آب و محیط زیست کشور الجزایر گفت: کشور ایران از لحاظ توپوگرافی و بافت جغرافیایی شباهت‌های بسیاری با کشور الجزایر دارد و این وجه اشتراک می‌تواند همکاری نزدیک دو کشور را در بحث سدسازی به همراه داشته باشد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در بازدید وزیر منابع آب و محیط زیست کشور الجزایر از سد کارون چهار، چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مشارکت پروژه‌ای با کشورهای مختلف در دستور کار کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تیم‌های تخصصی در داخل و خارج از کشور متقاضی همکاری در زمینه سدسازی، نیروگاه‌های بر‌ق‌آبی و... با ایران هستند ادامه داد: کشور الجزایر در زمینه‌های مختلفی چون محیط زیست با ایران همکاری دارد و قرار است بعد از بازدید از سدهای کارون سه و چهار تفاهم‌نامه و قرارداد بین دو کشور در این راستا تنظیم شود.

در ادامه این بازدید عبدالوهاب نوری وزیر منابع آب و محیط زیست کشور الجزایر گفت: بازدید از سدهای کارون سه و کارون چهار به منظور آشنایی بیشتر با سدسازی و نیروگاه‌های برق‌آبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این سفر با دعوت وزیر نیروی ایران و با هدف انعقاد قرارداد مابین دو کشور صورت گرفته که امیدواریم محقق شود.

وزیر منابع آب و محیط زیست کشور الجزایر اضافه کرد: کشور ایران از لحاظ توپوگرافی و بافت جغرافیایی شباهت‌های بسیاری با کشور الجزایر دارد و این وجه اشتراک می‌تواند همکاری نزدیک دو کشور را در بحث سدسازی به همراه داشته باشد.

گفتنی است عبدالوهاب نوری وزیر منابع آب و محیط زیست کشور الجزایر در سومین روز اقامت در ایران از سد کارون سه در خوزستان و بعد از آن از سد کارون چهار در استان چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 27443

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/27443/وجه-اشتراک-ایران-الجزایر-نزدیکی-دو-کشور-زمینه-سدسازی-همراه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir